بهترین فیلم جشنواره سیدنی

به گزارش افکارنیوز،هیات داوران جشنواره فیلم سیدنی پس از شش ساعت رایزنی، جایزه اول جشنواره را همراه با جایزه ۶۰ هزار دلاری به فیلم هیجانی و خشن «تنها خدا می‌بخشد» ساخته «نیکلاس وندینگ رفن» اعطا کرد.

این دومین‌بار است که این کارگردان و فیلمنامه‌نویس دانمارکی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره سیدنی می‌شود. وی در سال ۲۰۰۹ نیز با فیلم «براشون» جایزه بهترین فیلم این جشنواره را دریافت کرد.

«هوگو ویونیگ»، رئیس هیات‌داوران جشنواره فیلم سیدنی در این‌باره اعلام کرد: ما جایزه اصلی جشنواره را به فیلمی هیجانی و جذاب اهدا کردیم که موجب ایجاد دیدگاه‌های متفاوت در میان هیات داوران شد.

فیلم «تنها خدا می‌بخشد» امسال در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن در کنار فیلم‌های کارگردانان بزرگی چون پولانسکی، سودربرگ، سورنتینو‌ و جیم جارموش و فرهادی به روی پرده رفت، اما دستش از نخل طلای کن کوتاه ماند.

بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی امسال با حضور ۱۲ فیلم برگزار شد که به جز فیلم‌های «راکت» و «داستان‌هایی که می‌گوییم»، سایر فیلم‌ها محصول سینمای اروپا بودند.

«ژست کودک»، برنده خرس طلای برلین و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی دیگر آثار سرشناسی هستند که در جشنواره سیدنی به روی پرده رفتند.

فیلم راکت محصول سینمای استرالیا که جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره ترایبکا را به دست آورده است، از جمله فیلمهای مطرح حاضر در بخش رقابتی جشنواره سیدنی محسوب میشد.