به گزارش پارس توریسم و طبق اطلاعات رسیده به پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی، پس از نمایش فیلم گزارش یک جشن در جشنواره فیلم فجر و تعابیر سیاسی صورت گرفته از این فیلم و انتساب آن به برخی جریانهای سیاسی که از آن با عنوان جنبش سبز تعبیر میشود، سازمانها و نهادهایی که قول حمایت از حاتمیکیا را داده بودند، از این پروژه کنار کشیدهاند و به همین دلیل این کارگردان متعهد و دلسوخته سینمای دفاع مقدس، برای ساخت فیلم زندگی شهید چمران با مشکل مواجه شده است.

حاتمی‌کیا قرار بود در فیلم «شهید چمران» به حضور این قهرمان دفاع مقدس در نبرد پاوه بپردازد. قصه فیلم نیز ۴۸ ساعت از این نبرد را روایت می‌کرد. برآورد اولیه برای ساخت این فیلم حدود ۵ میلیارد تومان است که پرداخت این بودجه از توان بخش خصوصی خارج است و بدون حمایت نهادها و دستگاه‌های دولتی ساخت چنین اثری عملا ممکن نیست.

برداشت‌های سیاسی از آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی صورت می گیرد که این کارگردان که همواره در منازعات و درگیری های سیاسی موضعی بی طرف دارد، در گفت و گوی تلویزیونی خود با نادر طالب زاده در برنامه راز گفته بود: «متعلق به هیچ رنگ و حزبی نیستم، نه الان و نه در گذشته، نه اون موقع کولی دادم به چپ و راست و بقیه و نه الان به کسی کولی میدم».

او همچنین درباره فیلم گزارش یک جشن نیز گفته بود: «فیلم گزارش یک جشن رو جریان رادیکال سیاسی با همون شدتی می‌کوبه که اپوزوسیون داره انجام میده. و عجب که این دو چرا یکی شدند در لحنشون؟! و بزنند و اصلا من از هردوی این زدن‌ها دلم نمی گیره، من غصه‌ام کشورمه که این کشور مال ماست، این نظام باید تحلیل و اصلاح بشه، و اصلاحات می خواهیم، همه هم می دونیم که باید این اتفاق بیفته ولی با زبان‌های مختلف بیان می کنیم».

پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی امیدوار است با حل شدن مشکلات موجود بر سر راه ساخت این اثر، مخاطبان سینمای ایران و به خصوص نسل سوم ایران، فرصت پیدا کنند تا تصویر حماسی و عارفانه زندگی این سردار بزرگ سینمای دفاع مقدس را بر پرده سینما تماشا کنند.