«عموهای فیتیله‌ای» در ارگ امیرسپهسالار

به گزارش افکارنیوز،محمد مسلمی با اعلام این خبر گفت: ارگ امیر سپهسالار از داشته‌های ارزشمند فرهنگی دامغان است که معماری آن به دوره ساسانی و اشکانی بازمی‌گردد؛ ‌ جالب این‌ که حیات هنوز در این بنای پر رمز و راز ادامه دارد و تعدادی از مردم دامغان این قلعه تاریخی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.


وی با بیان این‌که در واپسین روزهای بهار و به بهانه آغاز فصلی جدید " فیتیله، جمعه تعطیله " رنگ و بوی تابستانی به خود می‌گیرد، افزود: این هفته عموهای فیتیله‌ای ترانه‌های تابستانی شاد و پر نشاطی درباره تابستان اجرا می‌کنند، همچنین با اجرای نمایش مکتب‌خانه درباره ویژگی‌ها و میوه‌های این فصل با مخاطبان خود صحبت می‌کنند.


مسلمی گفت: عموها این هفته با یک پیام بهداشتی به خانه مخاطبان خود می‌روند، ‌ آن‌ها تلاش می‌کنند تا با اجرای نمایش اتاق عمل نکاتی را درباره بهداشت دهان و دندان به بچه‌ها و بزرگترها یادآوری کنند.


به گفته این کارگردان و بازیگر عموهای فیتیله‌ای این هفته در بخش " یک بازی، ‌یک خاطره " به معرفی بازی وسطی می پردازند، همچنین نمایش‌های " سرخپوست‌ها " و " سیرک عموهای فیتیله‌ای " را نیز اجرا می‌کنند.


مسلمی افزود: این هفته در قالب ترانه‌ای زیبا به موضوع کوچ عشایر عزیز ایران در فصل تابستان می پردازیم؛ در پایان برنامه نیز با بچه‌ها درباره کودکان کار صحبت کرده و سرودی با همین مضمون اجرا خواهیم کرد.


" فیتیله، جمعه تعطیله " کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو است که جمعه ها از ساعت ۱۴ روی آنتن تلویزیون می‌رود.