«طاعون» شیخ‌طادی در انتظار بودجه

به گزارش افکارنیوز،پرویز شیخ‌طادی از شروع نگارش فیلم‌نامه «طاعون» از سه ماه پیش خبر داد و گفت: این سریال در رابطه با جریان سلفی‌ها است که در حوزه اندیشه ساخته خواهد شد و به ریشه‌یابی این جریان می‌پردازد. حدود سه سال است که کار تحقیقات این پروژه آغاز شده است و بعد از فیلم «روزهای زندگی» کار بر روی آن شدت یافت.

وی با اشاره به برون مرزی بودن کار نگارش این سریال افزود: برای انجام تحقیقات این فیلمنامه از یک مجموعه ۱۵ نفری پژوهشی ایرانی و خارجی استفاده شد که بیشتراعضای آن از کشورهای لیبی، مصر، سوریه و لبنان است.

کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» در ادامه تصریح کرد: به دلیل وابسته بودن این پروژه به پژوهش‌های خارجی منتظر تامین بودجه توسط صدا و سیما هستیم.

شیخ طادی با تاکید بر عقد قرارداد با سیما فیلم برای نگارش فیلم‌نامه «طاعون» گفت: سوژه این کار توسط من پیشنهاد و با استقبال صدا و سیما مواجه شد. سیما فیلم در زمان آقای اسلامی‌مهر قراردادی را برای انجام پروژه «طاعون» منعقد کرد اما این کار تا الان با بودجه شخصی انجام شده است.

وی افزود: به دلیل نیاز به سفر به کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی که محل جذب نیروی جریان سلفی‌ها است برای تحقیقات نیازمند بودجه هستیم.

کارگردان فیلم «سینه سرخ» در پایان با تاکید بر انجام کار فرهنگی در زمینه سلفی‌ها اذعان داشت: معتقدم باید درباره این جریان بین المللی کار فرهنگی انجام داد. سلفی‌ها مختص کشورهایی همچون مصر، لیبی، سوریه، افغانستان و پاکستان نیستند و در واقع ارتش خصوصی آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شوند که باید در موردشان روشن‌سازی کرد.