کرسی‌های نظریه‌پردازی تعطیل شد

به گزارش افکارنیوز، علی‌رضا واسعی، دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک سال از توقف فعالیت‌ این کرسی‌ها می‌گذرد، گفت: آقای دکتر مخبر دزفولی یکی از روزهای تابستان سال گذشته با بنده تماس گرفت و گفت که فعلاً کرسی‌ها متوقف باشد تا ما دستور ادامه کار را به زودی اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون یک سال از این ماجرا می‌گذرد، ادامه داد: پس از بیان این موضوع، ۱۲ کارمند دبیرخانه را با وجه اندکی بازخرید کردند و ساختمانی که در رهن این نهاد بود، گرفته شد.

دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره یادآور شد: ۲۰۰ عضو هیأت علمی برجسته و پانزده دانشگاه و پژوهشگاه به کرسی‌های نظریه‌پردازی متصل بودند و ما در کرسی‌های نظریه‌پردازی بیش از بیست رشته علوم انسانی را پیگیر بودیم و ۲۱ رشته نیز کرسی مشخص داشتند.

واسعی تأکید کرد: کرسی‌های نظریه‌پردازی حدود یک دهه در دانشگاه‌ها فعال بود و جایگاه خود را پیدا کرده بود، تا جایی که در آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز رسماً قید شده بود، اما اکنون به سادگی متوقف ‌شده است.

مقام معظم رهبری بارها بر کرسیهای نظریهپردازی و آزاد اندیشی پر رونق تأکید داشتهاند و در همین راستا، هیأت حمایت از کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره در بهمنماه ۱۳۸۲ با فرمان معظمله تأسیس شد. مأموریت اصلی و وظیفه اساسی این هیئت ـکه زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب میشودـ سیاستگذاری کلان متناسب با فعالیتهای تعریفی و برنامهریزیهای کلان برای دستیابی به علوم انسانی بومی تعریف شده است.