به گزارش افکارنیوز،اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی برنده اسکار در پیام کوتاه خود خطاب به استادش نوشته است: «آقای ناظرزاده عزیز

در زندگی هر کدام از ما کسانی هستند که برای همه عمر خاطرشان در گوشه دنجی از ذهن بی‌آنکه رنگ ببازد و یا غبار فراموشی بگیرد محفوظ می‌ماند، ‌ تعدادشان زیاد نیست و دیر به دیر و هرازگاه کسی به این جمع اضافه می‌شود، ‌حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «فلانی خاطرش عزیز است». شما یکی از آنها هستید. گاه گاهی که در خلوت گوشه‌های ذهنم را می‌گردم شما آنجائید با کت و شلوار سرمه‌ای تیره رنگ‌، پیراهن یقه بلند سفید و کفش‌های سیاه تازه واکس خورده‌، یک دست در جیب شلوار و دست دیگر از شکاف بالای دگمه بسته شده کت روی سینه‌، با لبخندی که نه رنگ باخته و نه به خنده نشسته و موهایی که هنوز جوگندمی‌اند. من دانشگاه را با شما آغاز کردم و این آغاز از عزیزترین خاطرات من است.

با مهر.»

علاوه بر فرهادی، دکتر سعید اسدی، بهمن نامور مطلق(استادیار گروه ادبیات فرانسه دانشگاه شهید بهشتی) ، دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی(مورخ، پژوهشگر و استاد ممتاز دانشگاه تهران)، دکتر حسین بیک باغبان(استاد ممتاز دانشگاه استراسبورگ فرانسه)، دکتر عطاء الله کوپال(نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه)، دکتر اردشیر صالحپور(نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه)، دکتر منیژه محامدی، دکتر علی پویان، سیمین امیریان و امیر دژاکام، نادر برهانی مرند، اسماعیل شفیعی،حمیدرضا افشار ،حسین مسافر آستانه، ناصح کامکاری ، نیما دهقان، رحمت امینی، شکر خدا گودرزی ، کوروش سلیمانی، فارس باقری، کتایون فیض مرندی، شیوا مسعودی، رضا ثروتی و... پیامهای متفاوتی را برای استاد ناظرزاده کرمانی نوشتهاند که در مجلهی خانهی هنرمندان ایران ویژهی جشننامهی فرهاد ناظرزاده کرمانی منتشر شده است.