نظر وزیر ارشاد درباره مجوز به اشعار محمود احمدی‌نژاد

به گزارش افکارنیوز،سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در حاشیه ضیافت افطار با شاعران تحت عنوان «برخوان واژه‌ها» در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

* مجوز به مجموعه اشعار محمود احمدی‌نژاد

حسینی در پاسخ به سوالی درباره اعطای مجوز به مجموعه اشعار محمود احمدی‌نژاد و انتشار آن، اظهار داشت: بنده اطلاعی ندارم.

* علی اسماعیلی معاون فرهنگی است

وزیر ارشاد دولت دهم درباره اینکه آیا «علی اسماعیلی» اکنون به عنوان معاون فرهنگی وزارت ارشاد محسوب می‌شود، عنوان کرد: خیلی وقت است که منصوب شده‌اند.

* ابلاغ آئین‌نامه مربوط به قانون سخت و زیان آور حرفه خبرنگاری

این مقام مسئول درباره ابلاغیه و آئین‌نامه مربوط به قانون سخت و زیان آور حرفه خبرنگاری توضیح داد: آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران را ابلاغ کرده‌ایم، مقدمات انجام شده تا ابلاغ شود؛ کار خوبی که در معاونت مطبوعاتی و همکاری صندوق حمایت از هنرمندان انجام شد و نظرات کارشناسان در دولت هم بررسی شد و در نهایت گفته شد وزیر می‌تواند آن را ابلاغ کند، از این رو مقدمات را انجام دادیم.

* عذرخواهی مجله بخارا به دلیل انتشار یک مطلب

عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول در وزارت ارشاد دولت دهم درباره انتشار مطلبی در مجله «بخارا» ابراز داشت: هیات نظارت هنوز در این راستا تشکیل نشده تا در این مورد تصمیم گیری شود، بلافاصله از معاونت مطبوعاتی تماس گرفته شده و عذرخواهی انجام شده است، اما به این دلیل که در این فاصله جلسه هیات نظارت نداشتیم تصمیمی اخذ نشده است.

حسینی در پاسخ به اینکه امکان تعطیلی این مجله وجود دارد، توضیح داد: بعید است به دلیل این مسئله بخواهند آن را تعطیل کنند، چرا که عذرخواهی شده و عنوان کرده‌اند تعمدی در کار نیست.

* تحویل ارشاد به وزیر دولت یازدهم / به جنتی گفته‌ام هرگونه مشورت بخواهد دریغ نمی‌کنیم

وی درباره تحویل این وزارتخانه به دولت یازدهم گفت: تحویل به شکل خاصی نیست دوستان مستقر خواهند شد به آقای جنتی عنوان کرده‌ایم که هر اطلاعات و مشورتی از مدیران بخواهد می‌توانند در جریان امور قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه شاید مجلس به آقای جنتی رای ندهد، گفت: باید منتظر بود تا ببینیم چه اتفاقی رخ میدهد.