" کلاه پهلوی " از سر گرفته شد

به گزارشافکارنیوز، این مجموعه تلویزیونی مدتی است که از شبکه اول سیما در حال پخش است ولی گویا هنوز صحنه‌هایی از این کار جلوی دوربین نرفته است و از امروز شنبه ۱۹ مرداد ماه با حضور تعدادی از بازیگران اصلی سریال تصویربرداری خواهد شد.

قرارست این صحنه‌ها طی ۱۵ روز در شهرک سینمایی دفاع مقدس و میدان امام خمینی(ره) تصویربرداری شود.

مجموعه " کلاه پهلوی " در ۵۴ قسمت به کارگردانی سیدضیاءالدین دری و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان در شبکه یک سیما ساخته شده است. پخش این سریال از ۲۴ شهریورماه سال ۹۱ آغاز شده است.

داستان این سریال تاریخی مربوط به شهرستان کوچکی است که با ورود یک فرماندار جوان و متجدد به آن و صدور فرمان کشف حجاب توسط رضا خان دستخوش حوادثو وقایع محتلفی می‌شود.

فرخ باستانی جوانی ایرانی از طبقه فقیر جامعه است. او پس از تحصیل در مدرسه دارالفنون تهران، برای ادامه تحصیل به پاریس می رود. پاریس در روزهای پس از جنگ جهانی اول شرایط سختی دارد. این وضعیت فشار زیادی به فرخ می آورد. او طی حوادثی با دختری ایرانی فرانسوی به نام بلانش آشنا می شود که از پدری فرانسوی و مادری ایرانی متولد شده است. فرخ طی ماجراهایی با بلانش ازدواج می کند و موفق می شود سمت منشی‌گری حسن تقی زاده سفیر وقت ایران در پاریس را در فاصله سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ به دست آورد.

تقی زاده هنگام بازگشت فرخ باستانی به ایران، طی نامه ای خطاب به «علی اصغر حکمت» وزیر فرهنگ و معارف توصیه می کند از فرخ در دستگاه حکومت استفاده کند. حکمت نیز به محمود جم وزیر داخله توصیه فرخ را می کند و به این ترتیب فرخ باستانی به سمت فرماندار یک شهرستان کوچک کویری با نام سامان منصوب می شود.

فرخ پس از حضور در آن شهرستان به مرور اقدام به تخریب بافت سنتی شهر و جایگزین کردن آن با خیابانی مدرن و مغازه هایی جدید می کند. حضور همسر فرانسوی او در آن شهر کوچک و مذهبی نیز به مرور باعثبروز تغییراتی در شهر می شود. چندی بعد با صدور فرمان کشف اجباری حجاب بانوان، اتفاق های تازه ای در شهر سامان رخ می دهد.

امین حیایی، مریلا زارعی، محمدرضا شریفینیا، گوهر خیراندیش، داریوش فرهنگ، داود رشیدی و شقایق فراهانی از جمله بازیگران آن هستند. این پروژه تلویزیونی رکوردار طولانیترین بازه زمانی تولید در میان مجموعههای سیما محسوب میشود.