به گزارش افکارنیوز، اکثر کاربران هنگام ایجاد پسورد برای حساب کاربری خود از تاریخ تولد شماره تلفن و یا نام فرزند خود استفاده می کنند که به راحتی قابل حدس زدن و دسترس است.

آرش فاضلی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه استفاده از پسوردهای ترکیبی یکی از راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از هک شدن است گفت: استفاده از فضای مجازی برای انجام تراکنش‌های مالی در بین کاربران باب شده و همین امر باعثشده افراد سودجو از این فضا برای کلاهبرداری های مالی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از حروف بزرگ و کوچک، عدد و علامت برای ایجاد یک پسورد ترکیبی مناسب است و کاربر هنگام تایپ پسورد برای جلوگیری از نفوذ کیلاگرها باید از کیبورد مجازی استفاده کند.

وی با بیان اینکه کیلاگرها هر آن چه را که بر روی کیبورد تایپ می شود ذخیره و به ایمیل شخص نفوذگر ارسال میکنند اظهار داشت: کاربران معمولی اصولا متوجه وجود کیلاگر بر روی سیستم خود نمی شوند و به محض اتصال به اینترنت تمام اطلاعات محرمانه آنها که بر روی کیبورد تایپ می شود به هکر ارسال می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از آنتی ویروسهای بروز شده که رایگان و یا کرک شده نیستند می‌تواند در جلوگیری از حمله کیلاگرها موثر باشد.

اين کارشناس فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: هنگام ورود به فضاي سايبر و قبل از انجام هر نوع تراکنش در اين فضا بايد حداقل موارد امنيتي رعايت شود.