به گزارش افکارنیوز، شرکت ریوالیسو(Revalesio) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر اقدام به ارائه گزارشی کرد که در آن اطلاعاتی درباره نقش مثبت RNS۶۰ در جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر درج شده است.

RNS۶۰ یک روش درمانی است که در آن هدایت سلول از طریق اتصال نوعی پروتئین به غشاء تغییر داده می‌شود، با این کار فعالیت پروتئین G تغییر می‌کند. این پروتئین یک گیرنده سلولی است که عامل ترشح سیتوکینز است. سیتوکینز که یک پروتئین دفاعی در بدن است، می‌تواند موجب کاهش تورم سلول شده و احتمال مرگ سلول را کاهش دهد. RNS۶۰ دارای نانوساختارهای باردار است که می‌تواند برای درمان برخی بیماری‌های عصبی، تنفسی و قلبی مفید باشد.

نتایج ارائه شده در این کنفرانس با همکاری محققانی از دانشگاه راش جمع‌آوری شده است.

هدف پژوهشگران در این پروژه این بوده است که یک فصل جدید در درمان بیماری آلزایمر با کمک فناوری نانو باز کنند. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که RNS۶۰ می‌تواند مانع از دست رفتن حافظه شود و در نهایت قدرت یادگیری را از طریق PI۳k - pAKT بهبود می‌دهد. علاوه‌براین RNS۶۰ موجب تنظیم کار نوعی از ژن‌ها می‌شود که مسؤول انعطاف‌پذیری اعصاب هستند. این ژن‌ها نقش مهمی در انتقال صحیح اطلاعات عصبی ایفا می‌کنند.

«ریچارد واتسون» از مدیران این شرکت می‌گوید: این که ما توانستیم میان فعالیت‌های زیستی RNS۶۰ و انعطاف‌پذیری اعصاب ارتباطی پیدا کنیم، یک پیشرفت برای شرکت ما محسوب می‌شود. ما موفق به گردآوری اطلاعاتی شدیم که نشان می‌دهد RNS۶۰ قادر به کاهش تورم سلولی می‌شود، این یافته برای ما بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد که چگونه RNS۶۰ می‌تواند روی بیماری‌های عصبی تاثیرگذار باشد.

انعطاف پذیری سلول‌ها که متاثر از اثرات ژنتیکی است، مدت‌هاست مورد توجه داروسازان بوده اما این روش جدیدی که محققان در شرکت ریوالیسو ارائه کردند، مبتنی بر استفاده از نانوساختارهاست که می‌تواند یک مسیر تازه برای درمان بیماری آلزایمر در انسان باشد. در این پروژه دانشگاه راش به عنوان همکار با ریوالیسو همکاری داشته است.

شرکت ریوالیسو که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد، در بخش زیستپزشکی فعال است و محصولاتی برای درمان بیماریهای تنفسی، قلبی و عصبی ارائه کرده است.