روایت شان‌استون از قرآن

به گزارش افکارنیوز،«شان استون» پسر «الیور استون»، فیلمساز مشهور سینمای آمریکا معتقد است که حادثه ۱۱ سپتامبر یک توطئه داخلی است، حزب‌الله به هیچ عنوان تروریست نیست و اسرائیل عامل جنگ‌های دینی و مذهبی است.

«شان استون» که خود نیز یک فیلمساز است دو سال پیش زمانی‌که برای ساخت فیلمش به ایران آمده بود به دین مبین اسلام مشرف شد و اگرچه پدرش از این اقدام پسرش اعلام حمایت کرد ولی او از آن پس در هالیوود دچار مشکلات زیادی شد.

این بازیگر و کارگردان ۲۸ ساله در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی و انگلیسی‌زبان «آرتی» روسیه علاوه بر پافشاری بر مواضع قبلی خود راجع به حادثه ۱۱ سپتامبر، حزب‌الله و همچنین اسرائیل، عنوان کرده است که «قرآن» کتابی منطبق بر شعور و درک انسان و کاملا عقلانی است، مردم ایران نیز مردمی بسیار متمدن و با فرهنگ هستند.



متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانیم:



*قرآن کتابی عقلانی است / تمامی ادیان الهی مورد احترام قرآن بوده‌اند




«شان استون» گفت: «قرآن کتاب بسیار عقلانی و مبتنی بر فهم و شعور بشری است. اگر قرآن را بخوانید، به وضوح خواهید دید که گفته‌هایش درباره حضرت مسیح که آن را یک پیامبر الهی می‌داند، چقدر مبتنی بر عقل و منطق است. در قرآن به تمامی ادیان ابراهیمی از حضرت ابراهیم گرفته تا حضرت موسی از همه و همه با احترام یاد شده است.»



*حادثه ۱۱ سپتامبر یک توطئه درونی است / باید به چرخه ایجاد رعب و وحشت در آمریکا پایان دهیم




وی در ادامه درباره حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: «حادثه ۱۱ سپتامبر یک توطئه دورنی بود که به این آسانی‌ها نمی‌توان به آن برچسب گروه تروریستی بن‌لادن را زد.»

«مبارزه آمریکا با تروریست در تلافی حمله ۱۱ سپتامبر طی بیش از یک دهه اخیر تنها بوجود آورنده خشونت و رعب و وحشت در اذهان عمومی بوده است.»

«علی‌رغم آنکه خیلی‌ها حقیقت را در رابطه با این ماجرا می‌دانند، پس چرا باید به تبلیغات علیه تروریست‌های هیولایی حال می‌خواهد هرکه باشد، ادامه دهیم؟ آخر این چه سیستمی است؟ این یک چرخه ترس و وحشت است. این چرخه‌ای است که باید از درون شکسته شود.»



* «اسرائیلی‌ها» هیچ ربطی به سرزمین فلسطین ندارند / آنها خوش‌‌نشینان اروپایی هستند




«شان استون» در ادامه درباره اسرائیل اذعان داشت: «اسرائیلی‌ها در واقع خوش‌نشینان اروپایی هستند که به هیچ عنوان در سرزمین تاریخ فلسطین احساس راحتی نخواهند کرد.»

«بسیاری از اهالی خاورمیانه با ماهیت اسرائیل مخالفند چون او را سرزمین و قلمرویی می‌دانند که عامل جنگ‌های دینی و مذهبی است.»

«زمانی‌‌که آنها دیدند که همه این یهودیان اروپایی و روسی به اسرائیل آمدند، آنها با خود گفتند این خوش‌نشینان اروپایی را ببینید. آنها یهودیانی متعلق به این منطقه نیستند، آن‌ها هیچ ربطی به این سرزمین ندارند.»

«البته من طرفدار حمله به اسرائیل و یا نابود کردن آن در این برهه از زمان نیستم ولی خواستم خیلی آسان، دلیل این همه خصومت و دشمنی با اسرائیل را توضیح بدهم.»



*حزب‌الله به هیچ وجه تروریست نیست / این گروه از حق حاکمیت مردم لبنان در مرزهایشان دفاع می‌کند




این فیلمساز آمریکایی درباره حزب‌الله متذکر شد: اینکه می‌گویند «حزب‌الله» یک گروه تروریستی مسئله بحث‌برانگیزی است. با توجه به آنچه که اسرائیلی‌ها در مرزهای لبنان انجام می‌دهند، نمی‌توان آنها(لبنانی‌ها) را تروریست دانست. «حزب‌الله» مدافع حق حاکمیت لبنانی‌هاست، لبنان تاکنون بارها و بارها مورد تجاوز و حمله اسرائیل قرار گرفته است.»

«بنابراین معرفی ایران به عنوان یک حمایت‌کننده بزرگ از تروریست نیز به نظر من گزافه‌ای بیش نیست.»





* آمریکا عامل کشتار هزاران هزار انسان در خاورمیانه است / ایده مبارزه با تروریسم با توجه به عملکرد آمریکا ایده احمقانه‌ای است




وی در ادامه افزود: «عقیده به تروریسم در این گوشه دنیا، خاورمیانه، و در آفریقای جنوبی، که ما موشک‌هایمان را بر سر مردمانشان ریخته‌ایم و صدها و هزاران نفر را به بهانه مبارزه با تروریسم به قتل رسانده‌ایم، در کل ایده احمقانه‌ای است.»

«احمقانه است چون ما آنها را با موشک‌هایمان به قتل رساندیم و خودمان را تروریست ندانستیم. ما تنها آنهایی را که عملیات انتحاری انجام دادند را تروریست معرفی کردیم و مسلم است که نتوانستیم در این زمینه(مبارزه با تروریست) به توفیقی دست یابیم.»

«استون» در ادامه مصاحبه خود درباره ایران نیز گفت: «بنابراین ایده معرفی ایران به عنوان یک دشمن تروریستی بزرگ حقیقت ندارد، ایرانی‌ها مردمان بسیار متمدنی هستند، آنها دارای تمدنی ۳ هزارساله هستند. آنها هیچگاه به دنبال نابودی تمدن خود در جریان به راه انداختن یک جنگ علیه … اسرائیل نیستند مگر آنکه اسرائیل انگیزه کافی برای چنین جنگی را ایجاد کند.»