گوگل ساعت جواهر خود را معرفی می‌کند

به گزارش افکارنیوز، یک سایت فناوری براساس گزارشهای غیر رسمی خود اعلام کرده است که این ساعت هوشمند گوگل بخشی از برند نکسوس خواهد بود که روز ۳۱ اکتبر امسال(پنجشنبه ۹ آبان ماه) معرفی شده و وارد بازار می شود.

چند ماه پیش سایت خبری فاکس نیوز گزارش داد که گوگل یک درخواست ثبت اختراع برای ساعت هوشمند خود ارائه داده که دارای رابط کاربری شبیه عینک گوگل است و دارای پد لمسی روی آن است که می تواند حرکات دست را چون فشار و کشش را تشخیص دهد.

براساس این گزارشها طی ماه های آینده با معرفی ساعت هوشمند Gem به معنای جواهر و دستگاه های پوشیدنی – مچی اپل، مایکروسافت و ال جی که در راه هستند شاهد رقابتهای تازه و تنگاتنگی بین گجتهای پوشیدنی به ویژه ساعتهای مچی هوشمند خواهیم بود و این رقابتها دیگر به تلفنهای هوشمند و تبلتها محدود نمی شوند.

پیش از این سامسونگ ساعت هوشمند خود را با نام گلگسی گیر(Galaxy Gear) رونمایی کرد این ساعت طوری طراحی شده که با گلکسی نت ۳ و گلکسی نت ۱۰.۱ کار می کند.

تحقیقات و پیش بینی های اخیر نشان می دهد که بیش از ۳۷۳ میلیون ساعت هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به فروش می رسد این درحالی است که همین مورد برای سال آینده میلادی، سال ۲۰۱۴، حدود ۱۵ میلیون پیش بینی شده است. به این معنا که در آینده نه چندان دور ساعتهای هوشمند به عنوان بخشی از گجتهای پوشیدنی سهم بزرگی در بازار موبایل در اختیار خواهند گرفت.