پاسخ بازیگر " عمارت پنجم " به نامه جولیان آسانژ

به گزارش افکارنیوز، " بندیکت کامبریج " بازیگر بریتانیایی در فیلم سینمایی " عمارت پنجم " در نقش " جولیان آسانژ " بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس نقش آفرینی کرده است.

در طول دوران ساخت فیلم " عمارت پنجم " جولیان آسانژ طی نامه‌ای که در وبسایت او منتشر شد به ساخت این فیلم سینمایی اعتراض کرد و بازیگر فیلم " عمارت پنجم " را " اسلحه کرایه شده " خواند.

بندیکت کامبریج، بازیگر نقش جولیان آسانژ در فیلم " عمارت پنجم " درباره تاثیر نامه جولیان آسانژ بر نحوه بازی خود گفت: وقتی فردی که می‌خواهم نقش او را بازی کنم، مودبانه و هوشمندانه از من بخواهد نقش او را در فیلم بازی نکنم به چنین درخواستی فکر می‌کنم اما در عین حال این درخواست جولیان آسانژ دلایل من را برای حضور در این نقش بیشتر کرد.

بندیکت کامبریج که سابقه بازی در نقش شرلوک هلمز(محصول شبکه بی بی سی) را نیز دارد، گفت: جولیان آسانژ من را به " اسلحه کرایه شده " تشبیه کرده و می‌گوید به ابزاری برای تبلیغات حزب راست تبدیل شده‌ام اما من هیچگاه خودم را در چنین موقعیت غیر اخلاقی قرار نمی‌دهم و چنین چیزی صحیح نیست.

این بازیگر ۳۷ ساله افزود: می‌خواستم چهره‌ای بیش از آنچه را رسانه‌ها از جولیان آسانژ ساخته‌اند به تصویر بکشم. مردم باید ببینند که جولیان آسانژ تنها یک استرالیایی تحت تعقیب در سوئد نیست که با موهای سفید خود پشت دیوارهای سفارت اکوادور قایم شده است.

جولیان آسانژ، پس از افشای مدارک جنجال برانگیز سیاسی از کشورهای مختلف جهان در وبسایت ویکی‌لیکس به سفارت کشور اکوادور در لندن پناهنده شد.

فیلم سینمایی "عمارت پنجم" به کارگردانی "بيل كاندن" قرار است در ماه جاری (اکتبر) در آمریکا اکران شود.