تهران به مجسمه شهید مهدی باکری مزین می‌شود

به گزارش افکارنیوز، قدرت‌الله معماریان هنرمند مجسمه‌ساز و طراح در مورد مجسمه‌ای که برای یادبود شهید مهدی باکری می‌سازد، توضیح داد: ‌ طرح اولیه این مجسمه مربوط به ۲ سال پیش است که یک فراخوانی از سوی اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران منتشر شد.

وی افزود: ‌ ۲ سال قبل این سازمان فراخوانی برای طراحی و ساخت مجسمه برای مشاهیر جنگ و انقلاب اسلامی داد که من در آن شرکت کردم و طرح من که مربوط به شهید باکری بود مورد قبول واقع شد و از همان زمان اجرای کار را شروع کردم.

معماریان در مورد دلیل این وقفه ۲ ساله گفت: در طی این ۲ سال پیگیر قرارداد بودم ولی همزمان با آن کارهای اولیه مجسمه ر ا نیز انجام می‌دادم. این تندیسِ چهار تا پنج متری روی پایه‌ای به ارتفاع ۳ متر قرار خواهد گرفت که به مجسمه‌ای ۹ متری تبدیل خواهد شد.

وی در مورد جنس این اثر توضیح داد: این تندیس با بتون گلاسه ساخته می‌شود و به وسیله پشم‌شیشه آرماتوربندی خواهد شد تا مقاومت آن بالا برود.

این هنرمند مجسمه‌ساز در مورد جانمایی این اثر بیان کرد: جای پیش‌بینی شده از سوی من اتوبان شهید باکری است که در غرب تهران قرار دارد که سازمان زیباسازی نیز موافقت ضمنی خود را برای نصب این مجسمه در این اتوبان اعلام کرده ولی هنوز نظر نهایی آنها مشخص نشده است.

وی ادامه داد: به هرحال سازمان زیباسازی باید کل تغییرات عمرانی آن بزرگراه را در نظر بگیرد و بعد کار نصب مجسمه را انجام دهد به همین خاطر نمی‌توانم دقیقا بگویم جای نصب این مجسمه کجا خواهد بود.

معماریان در مورد ویژگی‌های این اثر گفت: یک اتود کلی از شخصیت و چهره این شهید بزرگوار را در اثرم گنجانده‌ام. من به سازمان زیباسازی پیشنهاد دادم که شخصت این شهید را براساس مستندات تصویری به مجسمه تبدیل کنم که با این طرح من موافقت شد.

به گفته این هنرمند طراح و مجسمه‌ساز، تحقیقاتی که برای این مجسمه انجام شده بر اساس منابعی است که خودش آنها را انجام داده و سازمان زیباسازی چیزی در اختیار وی قرار داده است.

معماریان در پایان سخنان خود در پاسخ به این که آیا برای ساخت این تندیس از خانواده شهید مهدی باکری نیز نظر خواسته است یا خیر؟ گفت: نه متاسفانه زیرا هیچ آدرسی از این عزیزان نداشتم.