«عشق و حرمان مدام» احمدرضا احمدی منتشر می‌شود

به گزارش افکارنیوز، احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده از آماده چاپبودن مجموعه اشعار «عشق و حرمان مدام» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل آخرین سروده‌های بنده و در بردارنده حدود ۱۵۰ شعر است که تا اواخر پاییز ماه در نشر ثالثمنتشر می‌شود.

مجموعه اشعار «عشق و حرمان مدام» در مجموعه شعر معاصر نشر ثالثدر ۳۰۰ صفحه روانه بازار نشر می‌شود.

احمدرضا احمدی شاعر شناخته شده عرصه ادبیات کودک و نوجوان متولد اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان است. راه‌اندازی جایزه ادبی طرفه از موارد موجود در کارنامه ادبی اوست. احمدی از سال ۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد و به کار جدی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مشغول شد.

آشنایی احمدرضا احمدی با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد.

وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. در سال ۱۳۷۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد. در سال ۱۳۸۵احمدی به عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره‌ اهدای جایزه‌ شعر بیژن جلالی انتخاب شد.

احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۸نامزد دریافت جایزه‌ هانس کریستین اندرسن شد. سال گذشته نیز در جشنواره شعر فجر جایزه بهترین مجموعه شعری به وی اعطا شد.

روزی برای تو خواهم گفت، چای در غروب جمعه روی میز سرد میشود، ساعت ۱۰ صبح بود، عزیز من، یک منظومهی دیریاب در برف و باران یافت شد، عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود، از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی، ویرانههای دل را به باد میسپارم، لکهای از عمر بر دیوار بود، قافیه در باد گم میشود، هزار پله به دریا مانده است، نثرهای یومیه، ما روی زمین هستیم، من فقط سفیدی اسب را گریستم، وقت خوب مصائب، روزنامه شیشهای و طرح از جمله مجموعههای شعر این شاعرند.