اعتبار فرهنگ را به بخش‌های دیگر تزریق می‌کنند

به گزارشافکارنیوز، علی نصیریان امشب در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین تئاتر منطقه ۳ کشور در فرهنگسرای جوان زاهدان اظهار داشت: در هنر تئاتر آنقدر ظرفیت آموزش وجود ندارد که تمام پهنه گسترده ایران اسلامی را فرا بگیرد، پس در این شرایط خود‌آموزی، خلاقیت و نوآوری بهترین راه موفقیت هنرمندان این عرصه است.

استاد تئاتر و سینمای کشور بیان کرد: سرنخ گرفتن و تقلید از بزرگان این عرصه اشکالی ندارد اما هنرمندان شهرستان نباید از طرفیت خدادادی هوش و استعداد خود نیز غافل شوند.

این هنرمند کشورمان ادامه داد: هنرمندان شهرستانی باید تمرین و ممارست را سرلوحه کار قرار داده زیرا بخشی از هنر تمرین است.

وی افزود: تمرین، نقد و بررسی، کارکردن گروهی، بحثو تبادل نظر، تلاش و گفت و گو، از جمله رموز موفقیت در زمینه تئاتر است.

نصیریان اذعان داشت: تئاتر شهرستان‌ها همیشه در فکر و اندیشه من بوده و از دوران انقلاب بسیار دوست داشتم در گروه‌های شهرستانی همکاری کنم اما نبود امکانات کافی در شهرستان‌ها هم چالش فرا روی تمام هنرمندان است.

این استاد تئاتر و سینمای کشور اضافه کرد: من معتقدم در گوشه و کنار کشور بهترین استعدادهای هنر تئاتر وجود دارند که باید ظرفیت را برای بروز آنها مهیا کرد.

وی عنوان داشت: به تئاتر شهرستان در قبل و بعد از انقلاب آن طور که باید رسیدگی نمی‌شد، در بعد از انقلاب به دلیل وسعت، جمعیت و گستردگی و علاقمند شدن به حیطه ارتباطات جمعی خیلی‌ها نسبت به هنر نمایش بینا شدند.

نصیریان بیان کرد: در سال ۱۳۳۰ ‌تنها یک کتاب تئاتر در کل کشور وجود داشت به نام تئاتر نوشین بود، ما وارد عرصه تئاتر شدیم اما امروز شما هنرمندان جوان در شهرستان‌ها از طرفیت‌های بسیار خوبی مانند مجله، اینترنت، کتاب و غیره بهره‌مند هستید که باید از فرصت برای بروز استعدادهای خود استفاده کنید.

وی گفت: امروز در عرصه تئاتر ظرفیت بسیار زیاد است، اما جوابگویی بسیار کم است، هر چه اعتبار از هر بخشی کم میآید از قسمت فرهنگی به آن تزریق میکنند در حالی که فرهنگ پی و بنیاد تمام کارهاست.