" ترنج " فرصتی برای تامل در دین و عرفان است

به گزارش افکارنیوز، مجتبی راعی کارگردان فیلم سینمایی " ترنج " که در سینماهای کشور روی پرده است درباره میزان استقبال مخاطب در هفته اول اکران این فیلم سینمایی گفت: فیلم سینمایی " ترنج " برای گیشه ساخته نشده و من انتظار ندارم مانند فیلم های معمول فروش خوبی داشته باشد. این فیلم‌ها ساخته می‌شود تا آرام آرام جای خود را در درازمدت در عرصه سینمای ایران باز کند.

این فیلمساز در ادامه متذکر شد: مسئولان سینمایی باید این فضا را فراهم کنند تا فیلم‌هایی از این دست هم در عرصه سینما وجود داشته باشند و راه خود را باز کرده و با مردم ارتباط برقرار کنند.

راعی با اشاره به این که " ترنج " فرصتی برای شناخت دین و عرفان است، گفت: همانطور که گفتم این فیلم سینمایی برای فروش ساخته نشده بلکه فرصتی برای تامل درباره آنچه به عنوان دین و عرفان بر انسان فرود می‌آید، است.

این کارگردان سینما در پاسخ به این که در حال حاضر چه فیلمنامه‌ای را در دستور کار دارید؟ گفت: چندی پیش تحقیق و مطالعه درباره نگارش و ساخت یک فیلم در حوزه تاریخ اسلام را آغاز کردم. خوشبختانه مراحل تحقیق و نگارش متن این فیلم سینمایی پایان یافته و به مرحله ثبت رسیده است و می توانم با خیال راحت بگویم که پس از " ترنج " فیلمنامه‌ای آماده برای ساخت دارم.

این فیلمساز که در بیشتر آثارش رگه‌هایی از مذهب وجود دارد، بیان کرد: شرایط ساخت فیلم در ایران به گونه‌ای نیست که بتوان با تعیین وقت قبلی برای ساخت فیلم اقدام کرد به همین دلیل نمی‌توانم تاریخ مشخصی را برای ساخت فیلم جدیدم مقرر کنم. فعلا آرام آرام به ساخت این فیلم درباره تاریخ اسلام نزدیک می‌شوم.

وی در پایان گفت: من یکی از داوران جشنواره سینما حقیقت هم هستم و به تازگی داوری فیلمهای ارسال شده به بخش ملی جشنواره آغاز شده و در حال حاضر مشغول داوری مجموع فیلمهای این جشنواره هستم.