" هواپیماها " در آمریکا اول شدند

به گزارش افکارنیوز، این فیلم که پس از انیمیشن " ماشین‌ها " توسط کمپانی‌های پیکسار و دیسنی تولید شده است، در سینماهای ایالات متحده بیش از ۹۰ میلیون دلار فروش داشت و به راحتی در رتبه اول فروش ویدیواسکن و همچنین فروش های کلی دی. وی. دی و بلو ری قرار گرفت. این فیلم انیمیشن سه بعدی همچنین توانست فیلم " مرد فولادی " را که در هفته اول رتبه اول را در لیست فروش دی. وی. دی داشت به رتبه چهارم و در لیست بلو ری به رتبه سوم بفرستد.

بعد از " هواپیماها " فیلم کمدی " ما خانواده میلرها هستیم " ساخته کمپانی برادران وارنر که درباره یک خانواده جعلی است که توسط یک موادفروش برای عبور مواد از مرز ساخته شده است، در رتبه دوم هر دو لیست قرار دارد. جنیفر انیستون، جیسون سودیکیس و اما رابرتس از بازیگران این فیلم هستند که توانست در ایالات متحده بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم " ۲ اسلحه " ساخته استودیوی یونیورسال در لیست فروش دی وی دی در رتبه سوم و در فروش بلوری در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم اکشن با ته‌مایه های کمدی درباره یک مامور اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده و یک افسر اطلاعاتی نیروی دریایی با بازی های دنزل واشنگتن و مارک والبرگ است که در تلاش برای نفوذ به یک کارتل مواد مخدر هستند. این فیلم در آمریکا بیش از ۷۵ میلیون دلار فروش داشت.

از دیگر فیلم های تازه اکران شده می توان به " پایان دنیا " اشاره کرد که ساخت استودیوی یونیورسال است. این فیلم کمدی با بازی سایمون پگ درباره پنج دوست دوران دبیرستان است که بعد از بیست سال به شهر زادگاهشان بازمی گردند. این فیلم در گیشه ها ۲۶ میلیون دلار فروش داشت و در هر دو لیست فروش دی وی دی و بلوری در رتبه هفتم قرار گرفت.

از چهار فیلم اکران شده جدید نام برده شده "پایان دنیا" بالاترین درصد فروش کلی دیسک های بلوری (۶۰ درصد) را در اختیار گرفت و بعد از آن "هواپیماها" (۴۴ درصد)، "۲ اسلحه" (۴۲ درصد) و "ما خانواده میلرها هستیم" (۳۶ درصد) قرار گرفتند.