سفیر فیلم با چهار مستند و یک انیمیشن در جشنواره عمار

به گزارش افکارنیوز، فیلم مستند " جای خالی " ساخته کمیل سوهانی درباره رفتارهای اجتماعی و خلق و خوی ایرانیان است که در قالب فرهنگ عمومی تعریف می شود. ارسال این فیلم مستند به چهارمین جشنواره عمار در حالی است که تدوین آن به تازگی تمام و فیلم وارد مرحله صداگذاری و موسیقی شده است.

" مصاف " از دیگر مستندهای حاضر در این جشنواره است که در دو قسمت ساخته شده است. بخش نخست مستند " مصاف " که به کارگردانی محمدعلی حاجی عبدالوهاب ساخته شده است، حوادثدوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی تا حادثه ۱۸ تیر را بررسی می کند و بخش دوم این مستند ساخته علی جمالی به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و حوادثپس از انتخابات سال ۱۳۸۸ می پردازد.

همچنین مستند " کدام انحراف " به کارگردانی رضا صادقی تلاش کرده با ارائه اسناد و شواهد دقیق و با استفاده از نظرات کارشناسان، وقایع مهم و تاثیرگذار کشور در طول سال های ۸۴ تا ۹۲ را با تأکید بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحلیل کند.

مستند " نبرد خاموش " به کارگردانی مصطفی رضوانی با محور قرار دادن زندگی راوی از کار بیکار شده‌ای که به علت تحریم‌های یکسال اخیر و بالا رفتن قیمت کاغذ شاهد از رونق افتادن نشریه سینمایی‌اش بوده است، در پی پاسخ دادن به آثار و پیامدهای تحریم‌هاست.

انیمیشن "شکار طبس" روایتی است منتشرنشده از مهار یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا (RQ ۱۷۰) در آسمان خاطره انگیز طبس. این مستند با موضوع جنگ نرم در مدت زمان ۳۳ دقیقه به کارگردانی علی جمالی و تهیه کننده مجتبی خلفی زاده ساخته شده و از محصولات موسسه سفیر فیلم است.