برنامه گالری‌های تهران در واپسین روزهای پاییز

به گزارش افکارنیوز، کامبیز درم‌بخش مجموعه‌ای از تازه‌ترین آثارش را در نمایشگاهی با عنوان «پانتومیم روی کاغذ» در گالری سیحون به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۴۷ اثر رنگی با ابعاد ۵۰×۴۰ به سبک پاستل روی دیوار قرار می‌گیرند. این آثار ادامه مجموعه «دلقک‌ها» است که درم‌بخش ۳۰ سال است روی آن به صورت رنگی کار می‌کند.

این نمایشگاه روز جمعه هشتم آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، شماره ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت.

** نگارخانه نی

«حبیب خط»، عنوان نخستین نمایشگاه استاد خوشنویسی، زنده‌یاد حبیب‌اله فضائلی در بیش از ۴۰ سال گذشته است که از سوم تا سیزدهم آذرماه جاری در نگارخانهٔ بین‌المللی نی برگزار می‌شود، ۴۴ اثر از زنده‌یاد حبیب‌اله فضایلی عرضه خواهد شد که بخشی از آثار موزه‌یی‌ست و بخشی دیگر برای فروش عرضه می‌شوند. نگارخانه بین‌المللی نی در خیابان اقدسیه(موحد دانش) کوچه نیلوفر، پلاک ۳ واقع است. نمایشگاه هر روز - به‌جز شنبه‌ها - از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برپاست.

** گالری آران

تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های سمیرا اسکندرفر با عنوان «من خودم نیستم» در گالری آران گشایش خواهد یافت. ۱۷ نقاشی فیگوراتیو و یک ویدئو در گالری آران به نمایش درخواهد آمد که تکنیک کارها به صورت آکریلیک روی بوم کار شده‌اند. این نمایشگاه از اول تا ۱۸ آذر ماه در گالری آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، خیابان دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

** گالری راه ابریشم

سومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ» در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود. ۲۵ تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و در ادامه‌ کارهای قبلی‌اش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد و موضوع کارها پرداختن به اهمیت کوه در زندگی مردم مناطق کردستان ایران و عراق دارد. این نمایشگاه از اول تا ۱۸ آذر ماه در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی(فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** نگارخانه فرهنگسرای معرفت

نمایشگاه «کیمیای هنر»، شامل آثار ساغر انواری، از ۱۷ آذر در نگارخانه فرهنگسرای معرفت، در معرض تماشای هنردوستان قرار می‌گیرد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌های پاستل، رنگ و روغن، مینیاتور، مداد رنگی، آبرنگ، نقاشی روی پارچه، نقاشی روی ابریشم(باتیک)، نقاشی و کار روی شیشه وویترای، خوشنویسی با خودکار، آثار معماری، گل چینی، پتینه، تابو سفال، تابلو سه بعدی، دکوپاژ، فرانز، ژله تزریقی این هنرمند خواهد بود.

این نمایشگاه تا ۲۵ آذرماه ۹۲همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت به نشانی بلوار آیت ا.. کاشانی، میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیر گذر همت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** نگارخانه لاله

نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. این نمایشگاه در نظر دارد تا به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته بپردازد. آثار ۱۷ هنرمند نقاش و حجم‌پرداز خودآموخته همچون: حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خدا‌شناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رٌخ و… در این نمایشگاه ارایه خواهد شد. این مجموعه به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شده است.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۱۵ آذر ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار تا ۳ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه کنند.

** موزه هنرهای معاصر فلسطین

دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان " پایگاه عکس چیلیک " با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت رسانه عکاسی " پایگاه عکس چیلیک "(Chiilick. com) برگزار شده، تعداد ۷۲ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقع گرا و انتزاعی به موضوع های مستند ارایه شده است.

این نمایشگاه از۱۳ آذرماه تا یکم دی، همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است. موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر میزبان این نمایشگاه است.

** گالری خاک

نمایشگاه چاپ نقش‌های مهدی حسینی در گالری خاک گشایش یافته است. به گفته حسینی این نمایشگاه بر اساس قلمکاری‌های سنتی شکل گرفته و تکرار همان مضامین و موضوعات است. قلمکاری تکنیکی سنتی است که از قدیمی‌ترین هنرهای ایرانی محسوب می‌شود و چند سالی است که رو به فراموشی می‌رود. هدف از برگزاری این نمایشگاه احیای این هنر فراموش شده است. ۱۴ اثر در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند که با تکنیک‌های چوب قلمکار، بوم و طراحی کار شده‌اند.

نمایشگاه چاپ نقش‌های مهدی حسینی از ۸ تا ۱۸ آذر در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، خیابان قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری خاک روزهای شنبه تعطیل است.

** نگارخانه آتبین

سومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های طاهره افضلی با عنوان «علیا مخدرات» در نگارخانه آتبین برپا خواهد شد. در این نمایشگاه ۱۱ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. موضوع نقاشی‌ها نگاهی به کارهای دوره قاجار به خصوص زنان این دوره است. نمایشگاه «علیا مخدرات» ‌روز جمعه ۱۵ آذر ماه در نگارخانه آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، ‌شماره ۴۲ گشایش می‌یابد و تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

** گالری ساربان

تازه‌ترین نقاشی‌های رها محسنی کرمانشاهی در گالری ساربان گشایش می‌یابد. ۲۸ تابلوی نقاشی با الهام از طبیعت و ترکیبی از انتزاع و رئال به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه روز جمعه ۱۵ آذر ماه در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ افتتاح شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به دیدن آثار این هنرمند بروند.

** گالری سین

نخستین نمایشگاه عکس دارا ساجدی، با عنوان «۳۶۰ درجه» در گالری سین برپا می‌شود. به گفته این هنرمند ۱۲ عکس با تکنیک عکاسی ۳۶۰ درجه‌ای در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد که همگی در ابعاد بزرگ و از مناظر طبیعی و بناهای زیبا و معروف شهرهای ایران مانند مسجد امام و سی و سه پل اصفهان هستند. نمایشگاه «۳۶۰ درجه» از هشتم تا ۱۵ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سین به نشانی شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، شماره ۱۶ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سین پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

** موزه رضا عباسی

دهمین نمایشگاه آثار خوشنویسی کیوان سرلکفر به نفع بیماران اماس با عنوان باغ ملکوت، در موزه رضا عباسی گشایش یافته است. در این نمایشگاه ۸۱ تابلوی خوشنویسی و نقاشیخط با تکنیک شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شدهاند. اشعار به کار رفته در این تابلوها از آثار شاعران ایرانی از جمله مولانا، سعدی و حافظ است. نمایشگاه باغ ملکوت از هشتم تا ۱۸ آذر ماه در موزه رضا عباسی به نشانی خیابان شریعتی، پایینتر از پل سیدخندان، شماره ۸۹۲ از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقهمندان به هنر خوشنویسی خواهد بود.