توضیح دبیر جشنواره فجر درباره فیلم‌های خاص

به گزارش افکارنیوز، علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره فیلم‌های " قصه‌ها " رخشان بنی اعتماد، " خانه پدری " کیانوش عیاری و چندین فیلم که ساخته اول کارگردانان آنهاست و سال‌های گذشته نتوانستند وارد این جشنواره شوند، گفت: هر فیلمی که فرم جشنواره را پر کند و مقررات جشنواره هم اجازه دهد که هیات انتخاب آن را بازبینی کند قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر فیلمی هم که مقررات جشنواره اجازه حضور را به آن ندهد، هیات انتخاب آن را به اداره نظارت و ارزشیابی در وزارت ارشاد ارجاع می‌دهد.

وی همچنین درباره حضور دو فیلم سینمایی دیگر که به دلایلی سال گذشته نتوانستند در جشنواره فجر به نمایش در آیند و در حال حاضر مشکل پروانه نمایش هم ندارند اما چون در چند جشنواره خارجی به نمایش درآمده‌اند نمی‌توانند در بخش مسابقه فجر حضور یابند، افزود: ما تا این لحظه هیچ تصمیمی درباره هیچ فیلمی نگرفته‌ایم و تا قبل از جمع‌بندی هیات انتخاب هم تصمیم نمی‌گیریم.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین درباره آماده شدن برخی فیلم ها در آخرین مهلت ارائه اثر به دبیرخانه و یا حتی بعد از مهلت گفت: قانون، قانون است و همه باید رعایت کنند ولی می‌شود استثنا هم قائل شد.

وی همچنین درباره حضور فیلم‌هایی که پروانه ساخت ندارند در جشنواره فجر عنوان کرد: این فیلم ها باید با اداره نظارت هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

رضاداد که در حاشیه رونمایی از پوسترها و سایت این دوره از جشنواره در جمع خبرنگاران سخن میگفت درباره فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره فجر نیز توضیح داد: تا کنون حدود ۲۰ فیلم توسط هیات انتخاب مورد بازبینی قرار گرفته است.