مستند " کربلا جغرافیای یک تاریخ " از اربعین آغاز شد

به گزارش افکارنیوز، داریوش یاری کارگردان فیلم " کربلا جغرافیای یک تاریخ " به همراه گروه تولیدش ساخت این فیلم مستند را با موضوع کربلا و اتفاق‌هایی که در این سرزمین افتاده است، آغاز کرد.

مستند " کربلا جغرافیای یک تاریخ " روایتگر سرزمین کربلا به عنوان مهد حماسه عاشوراست و گذاری بر تاریخ این سرزمین دارد. بخشی از این فیلم مستند علاوه بر بررسی واقعه عاشورا درباره دلایل سفر و شهادت امام حسین(ع) و یارانش نیز سخن می‌گوید.

در واقع این فیلم مستند روایتی تحلیلی، تاریخی و نگاهی علمی و پژوهشی به حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه، از مکه به کربلا و شهادت ایشان در این سرزمین دارد. در این فیلم شکل‌گیری تمدن اسلامی از آن زمان تا امروز و تاثیر قیام اباعبدالله در جهان اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طبق برنامه ریزی انجام شده پیش تولید، فیلمبرداری و مراحل پس‌تولید این فیلم مستند از محرم امسال آغاز شده و تا ایام محرم سال آینده ادامه خواهد داشت.

فیلم مستند " کربلا جغرافیای یک تاریخ " از محصولات حوزه هنری است که داریوش یاری این روزها مشغول ساخت آن در کربلا است. پیش‌تولید این فیلم مستند آذرماه به تهیه‌کنندگی بهروز مفید آغاز شد.

داریوش یاری پیش از این فیلم و مجموعه مستندهایی چون "اهل ایمان"، "اهل سور"، "دخیل" و "اهل سوگ" را ساخته است.