نهادهای تئاتری کشور برای حمایت از نمایش‌های مقاومت همراه شدند

به گزارش افکارنیوز، در این جلسه که قادر آشنا رییس مرکز هنر‌های نمایشی، رحمت امینی رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد دشت‌گلی سرپرست بسیج هنرمندان سپاه حضرت رسول(ص) تهران، احمدرضا زرگر معاون فرهنگی هنری سپاه تهران، حسینی رئیس مرکز تلویزیون شاهد، محمد لارتی مدیر تئا‌تر بنیاد شهید، نیکبخت جانشین هنری مرکز هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار، مجید اشتیاقی مدیر تئا‌تر وزارت دفاع، بابک معماری مدیر تئا‌تر ارتش و حفیظ‌ اله رفیعی مدیر عامل انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند به میزبانی جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد.

در این نشست نسبت به برنامه‌ریزی کلان، مستمر و هدفمند برای اجرای عمومی تئاتر‌های حوزه دفاع مقدس تاکید شد. در این جلسه قادر آشنا بر تولید آثار ارزشمند تاکید کرد و آمادگی کامل مرکز هنرهای نمایشی را برای توسعه و رشد تئا‌تر مقاومت اعلام کرد. رحمت امینی نیز با تاکید بر رویکرد جدی حوزه هنری بر مفاهیم ارزشی و انقلابی برنامه‌های وی‍ژه‌ای را برای ارتقای سطح تئا‌تر مقاومت ارائه و حوزه را یکی از حامیان جدی برای فصل جدید تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس برشمرد.

دشت گلی با اشاره به ضرورت همدلی، انسجام مدیران تئا‌تر، رفع فاصله‌ها و خلاء‌های موجود که سال‌ها گریبان‌گیر تئا‌تر مقاومت است گفت: این نشست را مقدمه یک حرکت امیدبخش برای تحولات جدید در عرصه تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس می‌دانم.

زرگر نیز ضمن اظهار امیدواری برای توفیقات جدید در این شورا از مخاطبان بی‌شمار و مشتاق سخن گفت و آمادگی سپاه تهران را برای هرگونه حمایت و مشارکت از تئا‌تر مقاومت اعلام کرد و همچنین رئیس مرکز تلویزیونی شاهد در این مراسم بر آمادگی، حمایت و پشتیبانی بنیاد شهید از تئا‌تر با موضوعات ایثار و شهادت تاکید کرد. در ادامه نیز اشتیاقی و معماری نمایندگان نهادهای فرهنگی وزارت دفاع و ارتش از ضرورت این اتفاق مهم و حمایت همه جانبه از رشد و بالندگی تئا‌تر ارزشی سخن گفتند.

در این جلسه حفیظ‌ اله رفیعی، مدیرعامل انجمن تئا‌تر به تشریح اهداف، ضرورت تشکیل و تجمیع این شورا پرداخت و هدف اصلی این نشست را بسیج امکانات همه نهاد‌ها برای تقویت تئا‌تر مقاومت و اجرای عمومی آثار برشمرد.

جواد جباری، مدیر عامل فرهنگی بنیاد روایت نیز ضمن حمایت همه جانبه بنیاد فرهنگی روایت و سازمان بسیج مستضعفین برای تولید آثار ارزشمند و اجراهای مداوم در طول سال و حمایت از گروه‌های نمایشی و تکریم هنرمندان تئا‌تر به خصوص ارج نهادن به زحمات آن‌ها، تشکیل این شورا را نقطه عطفی در رشد و بالندگی در حوزه تئا‌تر مقاومت دانست.

در این جسله اعلام شد اجرای عمومی آثار مقاومت دغدغه و نگرانی اصلی هنرمندان تئا‌تر مقاومت و مدیران این حوزه طی سال‌های اخیر بوده است.