به گزارش افکارنیوز، پناه‌بر‌خدا رضایی کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «دختر، مادر، دختر» از اتمام مراحل فنی فیلمش خبر داد و گفت: با پایان تدوین و صداگذاری و موسیقی نسخه نهایی فیلم را تحویل دفتر جشنواره دادیم و با توجه به فضای متفاوت و ساختار کم تجربه شده فیلم باید منتظر نظر هیئت انتخاب و مخاطبان فیلم باشیم.


وی افزود: این فیلم اپیزود دوم از سه گانه‌ای است که از ۲سال پیش شروع به ساخت آن کردم. اپیزود اول «دختر، پدر، دختر» نام داشت که در فضای کوهستانی و سراسر برفی زاگرس سپری می شد و «دختر، مادر، دختر» دومین اپیزود در فضای بکر گندم زارهای پاییزی است که هرگز کسی برای فیلم برداری به آن مناطق نرفته و سال آینده اپیزود سوم را با نام «دختر، دختر» در حال و هوای بهاری خواهم ساخت.


وی تشریح کرد: ‌این سه گانه دغدغه پیوند سینما و نقاشی را در ذهن من تحقق می بخشد و به لحاظ بازیگران، لوکیشن و ارتباط مفهومی عناصر فیلم با هم مشترک است.


رضایی درباره مفهوم «دختر، مادر، دختر» متذکر شد: نوع قصه گویی این فیلم به هیچ زمان و مکان و جغرافیا و ملت خاصی تعلق ندارد و با دغدغه بشری نگاهی بین المللی به مخاطب دارد.


وی ادامه داد: ‌ احمدرضا احمدی بعد از تدوین نهایی این فیلم اشعاری برای آن سروده و فیلم با اشعار و صدای او روایت می شود.


بنابر این گزارش در «مادر، دختر، مادر» ‌ بازیگرانی همچون خدیجه رحیمی، ‌ صدیقه نظری، جمیله رحیمی و هادی رحیمی نقش آفرینی کرده اند و طراحی و ترکیب صدا توسط بهروز شهامت انجام شده است. موسیقی این فیلم را امید رئیس دانا تنظیم کرده است.

گهوارهای برای مادر آخرین ساخته پناهبرخدا رضایی سال گذشته در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر و همچنین جشنواره نتیک مسکو حائز رتبه و کسب جوایز متعددی شد.