تقویت سینمای انقلابی با جشنواره عمار

به گزارش افکارنیوز، حجت الله ایوبی شامگاه جمعه ۱۳ دی ماه در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار در جمع خبرنگاران از ظرفیت این جشنواره در شکل گیری حرکت های مردمی خودجوش برای تقویت سینمای ایران سخن گفت و بیان کرد: چهار دوره است که این جشنواره برگزار می شود و در این چهار دوره توانسته سینما را به دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها ببرد و به این شکل سینمای دینی و انقلابی را مردمی کند.

به گفته وی، حرکتی که جشنواره عمار آغاز کرده است به هر چه مردمی‌تر شدن سینما و استقبال بیشتر مخاطبان از سینما و فیلم‌ها منجر می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه های این جشنواره که باعثحمایت از آن می شود، اضافه کرد: این جشنواره از حرکت های مردمی است که در محور انقلاب شکل گرفته است و حرکت هایی از این دست می‌توانند به تقویت سینمای مردمی، انقلابی و دینی کمک کنند. این از دغدغه های مسئولان برگزارکننده جشنواره است و از ویژگی هایی است که باعثمی شود ما از جشنواره حمایت کنیم.

رییس سازمان سینمایی درباره بودجه جشنواره و انتقادهای مسئولان جشنواره عمار در این باره بیان کرد: ما جلسه مفصلی با برگزارکنندگان جشنواره داشتیم که در آن درخواستی کلی مبنی بر حمایت داشتند و ما هم به شکل کلی برای حمایت از این جشنواره پاسخ دادیم. در واقع این درخواست ها به صورت مشخص مطرح نشد و جلسه کارشناسی دقیقی برای برآورد بودجه و هزینه نداشتیم.

وی در پایان درباره جشنواره فیلم فجر نیز خاطرنشان کرد: هیات بازبینی در حال انتخاب و بازنگری فیلم هاست و احتمالاً نتایج انتخاب این فیلم ها تا یک یا دو روز آینده اعلام میشود.