آثار تلویزیون ایران پا را از مرزها فراتر بگذارد

به گزارش افکارنیوز، پولاد کیمیایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره جشنواره جام‌جم گفت: جشنواره تلویزیونی جام جم با توجه به کارشناسانی که در هیات‌های انتخاب و داوری آن حضور دارند می‌تواند محیط بسیار امنی برای برنامه سازان و کارگردانان باشد.

بازیگر سریال " ماتادور " با بیان اینکه تلویزیون نیاز به یک اتفاق بسیار مهم دارد، گفت: تولیدات تلویزیون ایران باید فراتر از مرزها رود. امروز تنها ۳ تا ۴ کشور در اطرافمان هستند که تحت تاثیر زبان و فرهنگ ایران حرکت می کنند و این تعداد برای ما بسیار کم است زیرا باید از نظر هنری و جشنواره ای فراتر از مرزها حرکت کنیم.

کیمیایی با بیان اینکه فضا باید گسترده تر شود، گفت: این جشنواره باید رنگ و بوی بین المللی هم داشته باشد تا محوریت ایران را به عنوان مرکز فرهنگی بیشتر کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه امروز سینما وضعیت بهم ریخته ای دارد بنابراین می توان بیشتر به برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم بها داد و در برگزاری هرچه بهتر آن کوشید.

کیمیایی خاطرنشان کرد: تلویزیون رسانه ملی است و می تواند به خوبی فرهنگ را گسترش دهد ضمن اینکه امیدوارم کیفیت آثار تلویزیونی مانند سال های قبل شود.

بازیگر " متروپل " همچنین گفت: یادم می آید در سال‌هایی تلویزیون با سینما رقابت می کرد زیرا آثار بسیار قوی در تلویزیون ساخته می شد تا آنجا که بازیگرهای سینما در تلویزیون هم کار می کردند امروز هم باید سعی کنیم تا این اتفاق باز هم بیافتد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از پیش نیاز به تولیدات قوی برای تلویزیون داریم، گفت: امروز زمان آن رسیده تا فعالیت های فرهنگی مان را بیشتر کنیم و امیدهایمان را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره از دست ندهیم تا این جشنواره قدمت پیدا کند زیرا هر جشنواره ای که قدمت و نفوذ بیشتری پیدا کند قطعا موفق‌تر خواهد بود.

کیمیایی در ادامه افزود: جشنواره تلویزیونی جام جم برای اینکه آدم های با تجربه ای را جذب کند نیاز به زمان بیشتر، تجربه و بودجه کافی دارد. امروز باید به فکر تولید باشیم و اینکه برای ساخت و عرضه نیاز به چه برنامه هایی داریم.

بازیگر " حکم " با اشاره به اینکه باید عرصه برای تمامی تولیدات رسانه ملی فراهم‌تر باشد، گفت: خوشبختانه امسال در این جشنواره مستند و انیمیشن هم حضور دارد. باید توجه داشت که انیمیشن و مستند دو بخش بسیار مهم محسوب می‌شوند که اگر تشویق یا در این زمینه سرمایه گذری شود، می توان به کیفیت کارها نیز کمک کرد زیرا امروز مستند طرفداران زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر مستند غنی است، در ادامه افزود: مستند کارایی زیادی برای نسل آینده دارد و برای جامعه ما نیز بسیار اهمیت دارد و در این حوزه موضوع برای کار زیاد است.

کیمیایی همچنین خاطرنشان کرد: در ایران استعدادهای خوبی برای انیمیشن داریم اما تریبون ندارند. این بخش در جشنواره جام جم باید تقویت شود زیرا با تنوع رنگ های مختلف هنری را کنار هم می چیند.