جا ماندن " رنج و سرمستی " و " پریناز " از فجر

به گزارش افکارنیوز، محمد نشاط تهیه کننده " رنج و سرمستی " که از سوی هیات انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر انتخاب نشده است، در این‌باره گفت: ما نسخه کاملی از " رنج و سرمستی " را به جشنواره فجر ارائه نکرده بودیم، اما با این حال به نظر و سلیقه هیات انتخاب احترام می گذارم.

به گفته وی، تا فردا یک نسخه جدید که صداگذاری شده است و نسبت به نسخه قبلی کوتاهتر است به دفتر جشنواره فیلم فجر ارائه می‌شود تا در صورت امکان دوباره بازبینی شود.

وی که مشاور تهیه و مجری طرح " پریناز " است درباره نبود این فیلم در لیست هیات انتخاب نیز توضیح داد: جا دارد از مسئولان سینمایی برای ارائه پروانه نمایش این اثر تشکر کنم چراکه یک سرمایه راکد را که چندین سال خوابیده بود دوباره زنده کردند. ما به عنوان عوامل فیلم بسیار خوشحال می شویم که این اثر در بخش مسابقه باشد اما باز به نظر دبیر و هیات انتخاب احترام می گذاریم.

نشاط در پایان عنوان کرد: اگر این امر محقق شود که " پریناز " بتواند در جشنواره حضور داشته باشد، برای ما اتفاق خوشایندی است. ما می‌خواهیم فیلم دیده شود و حضور آن در بخش خارج از مسابقه هم این امکان را فراهم می کند تا فیلم توسط مخاطبان دیده شود.

" رنج و سرمستی " به کارگردانی جهانگیر الماسی ساخته شده و درباره زنی است که توسط عراقی‌ها به اسارت گرفته می‌شود. وی باردار است و فرزندش توسط آنها کشته می‌شود. در سال ۸۲ که آغاز جنگ آمریکا و عراق است وی در یک موقعیت جدید قرار می‌گیرد… پیش از این اعلام شده بود مجید انتظامی موسیقی این فیلم را می‌سازد ولی توافقات نهایی بین آنها محقق نشد.

" پریناز " به کارگردانی بهرام بهرامیان در دولت دهم توقیف شد و نتوانست در سی امین جشنواره فجر به نمایش در آید. پس از آن نیز تهیه کننده تلاش کرد تا پروانه نمایش بگیرد که امکان آن در زمان مدیریت شمقدری در سازمان سینمایی فراهم نشد.

در این فیلم فاطمه معتمد آریا، حمید فرخ نژاد، طناز طباطبایی، فرهاد آئیش، شبنم قلی خانی، حسن نجاریان و مصطفی زمانی و... بازی کرده اند.