دادگاه حکم نهایی تغییر در " احساس آبی مرگ " را صادر می‌کند

به گزارش افکارنیوز، امین میری کارگردان تئاتر با بیان این مطلب که در حال حاضر این نمایش در تماشاخانه " سنگلج " روی صحنه است، گفت: اجرای جدید ما نسبت به اجرای ارسباران نزدیک به ۴۰ درصد تغییر کرده است، البته این تغییرات به دلیل تغییر در روند پرونده‌هایی است که در این نمایش روی آن به صورت مستند کار کردیم؛ پرونده کودکان بزهکاری که همچنان در دادگاه در جریان هستند. هر نوع تصمیمی که در رابطه با این پرونده ها در دادگاه گرفته شود، بی شک در تئاتر ما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه دادگاه برخی از پرونده به زودی برگزار خواهد شد، نمایشنامه " احساس آبی مرگ " نیز نسبت به حکمی که دادگاه صادر می کند، تغییر خواهد کرد و این مساله اجرای ما در بخش مرور سی و دومین جشنواره تئاتر فجر را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. در غیر این صورت ما با همان گروه همکاران قبلی در فجر هم حضور می‌یابیم.

میری با اشاره به اینکه تغییر ناگهانی دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر صدمه جبران ناپذیری به این دوره از جشنواره تئاتر خواهد زد، گفت: بحثاین نیست که اسماعیل عالی‌زاد دبیری که برکنار شد خوب بود یا بد، اما تغییرات چنین ناگهانی و عظیم آن هم نزدیک برگزاری جشنواره ای به این مهمی نمی تواند چندان به نفع تئاتر باشد.

وی ادامه داد: نمی توان تصور کرد که جشنواره امسال قرار است با همان کیفیتی که قرار بود برگزار شود یا خیر. شاید هم تیم جدید با مدیریت قادر آشنا بتواند این جشنواره را به خوبی برگزار کند، اما یک چنین تغییری در روحیه اهالی تئاتر بی تاثیر نیست و حس و حال خوبی را در بین آنها ایجاد نکرده است.

کارگردان نمایش "احساس آبی مرگ" در پایان گفت: هرچند مهمترین بخش این دوره از جشنواره، آن هم انتخاب گروه های حاضر در جشنواره انجام شده است، اما نحوه برگزاری جشنواره نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.