صفحات جعلی در فیسبوک همچنان برای بازیگران دردسرساز است

به گزارش افکارنیوز، برنامه " کافه سوال " شب گذشته یکشنبه ۲۲ آبان با حضور روناک یونسی و با اجرای مژده لواسانی از شبکه دو سیما پخش شد.

روناک یونسی در این برنامه تلویزیونی که در این قسمت خود به موضوع شبکه‎های اجتماعی داخلی می‎پرداخت، گفت: اکنون دنیای ارتباطات است و تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که اگر نخواهی هم مجبوری یکسری از کارهایت را با اینترنت انجام دهی. در دنیای امروز سرعت فاکتور بسیار مهمی است و اینترنت و دنیای مجازی باعثمی‎شود این سرعت وارد زندگی شود.

وی ادامه داد: فکر می‎کنم داشتن آدرس ایمیل مثل داشتن شماره تلفن همراه و یک کارت شناسایی الزامی است. شاید ما به دلیل مشغله کاری نتوانیم در مدتی که سر کار هستیم با دنیای مجازی کار داشته باشیم اما این فضا برای کسی که معروف است و یکسری طرفدار دارد مفید است. دنیای مجازی کمک می‏‌کند تا شما در عرض یک ساعت با میلیون‌ها نفر در ارتباط باشی که فکر می‎کنم این موضوع برای یک هنرمند می‎تواند به عنوان یک پل ارتباطی خوب تلقی شود.

بازیگر " رستگاران " در بخش دیگری از " کافه سوال " تصریح کرد: معضلی که درگیر آن هستیم این است که در شبکه‏‌های اجتماعی خارجی برای یک شخص مطرح صفحات تقلبی ساخته می‎شود و جای او با مردم در ارتباط هستند. این مشکلی است که گریبان بسیاری از همکاران ما را گرفته و دوستان من مجبور می‎شوند در رسانه اعلام کنند که ما صفحه‎ای در فلان شبکه اجتماعی نداریم. من خودم با این مشکل مواجه هستم و گاهی دوستان نزدیک و همکارانم زنگ می‎زنند و می گویند فلان چیز چه بود روی صفحه‎ات نوشته بودی؟ و من مدام در پاسخ می‎گویم آن صفحه متعلق به من نیست.

یونسی با بیان اینکه در سریال " سقوط آزاد " به تخلفات اینترنتی پرداخته شد، ادامه داد: در اینترنت آنقدر خبرهای عجیب و غریب در مورد بعضی از آدم‎ها نوشته می‏‎شود که شما از نزدیک آنها را می‎شناسید و می‎دانید واقعیت این نیست اما هیچ کاری نمی‎شود کرد یا گاهی عکس‎هایی منتشر می‎شود که با آبرو و زندگی یک انسان بازی می‏‌کند.

وی در پاسخ به این سوال لواسانی که چرا استفاده از شبکه‎های اجتماعی داخلی کمرنگ است، گفت: تبلیغات در مورد این شبکه‎های اجتماعی کم است و طبیعتاً انسان وقتی در مورد چیزی آگاهی ندارد، به سراغش نمی‎رود. فکر می‎کنم مردم بی تمایل نیستند تا از یک شبکه اجتماعی داخلی که امن‎تر است و برای دستیابی به آن نیازی به فیلتر شکن نیست استفاده کنند.

آخرین قسمت از فصل دوم " کافه سوال " به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی امشب ساعت ۱۹:۱۵ و با حضور آرام جعفری از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این برنامه دو شب قبل نیز میزبان زهرا عاملی مجری و ترانه سرا بود و وی به یک نکته عجیب اشاره کرده بود: زمانی که در شرف ازدواج بودم یک روز خالهام تماس گرفت و گفت دارم به خانهتان میآیم. گفتم چه شده؟ گفت مبارک باشد، عکست را با آقای داماد در اینترنت دیدهام! من گفتم هیچ عکسی از من و همسرم در اینترنت منتشر نشده است. گفت نه ما عکست را دیدهایم! سریع به خانه آمدم و دیدم پدر و مادر در کامپیوتر در حال تماشای عکسی هستند که با عنوان زهرا عاملی و همسرش در فضای مجازی پخش شده بود. این در حالی بود که هیچ عکسی از من و همسرم در فضای اینترنت منتشر نشده بود و این عکس مربوط به روزی بود که برای عکاسی دایره المعارف ترانه سرایان خانم رفته بودیم و آقایی که مسئول این دایره المعارف بودند هم در قاب این عکس حضور داشتند.