تقاضا برای خرید نشریات خارجی در ایران کاهش یافته است

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا احمدی، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران و در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت توزیع نشریات خارجی در داخل کشور که این موسسه انجام این کار را بر عهده گرفته است، ابتدا به بیان وضعیت فعالیت موسسه متبوعش پرداخت و گفت: این موسسه از زمان تاسیس، نمایندگی رسمی تهیه و توزیع مجلات تایم، نیوزویک، نشنال جئوگرافی و اکونومیست را در ایران در اختیار داشته است.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران ادامه داد: ما در حال حاضر هم وظیفه تهیه و توزیع حدود ۳۷۰۰ عنوان نشریه خارجی را در کشور بر عهده داریم. موسسه مطبوعاتی نشرآوران در زمینه ارائه خدمات به ۴۰۰ مرکز تحقیقاتی، صنعتی، پژوهشی و دانشگاههای کشور جهت تامین و به روز کردن اطلاعات فعالیت می‌کند و همچنین عضو رسمی انجمن جهانی توسعه و توزیع بین‌المللی مطبوعات(Distripress) است.

وی سپس گفت: در پی کاهش تقاضای عمومی مردم در سطح جهان به نشریات مکتوب و کاغذی و در عوض گرایش به نشریات دیجیتال و e - magazin ها، این تقاضا در ایران هم به همین ترتیب تغییر یافته است و لذا ما هم از چند سال پیش سیاست خودمان را برای واردات نشریات تخصصی خارجی تغییر داده‌ایم.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران با بیان اینکه این نشریات در مراکز علمی و دانشگاهی عرضه می‌شوند و توزیع آنها روی دکه نیست ب، جز نشریات عمومی مثل تایم، نشنال جئوگرافی و اکونومیست، اضافه کرد: بخش عمده این نشریات عمومی و بخشی هم نشریات تخصصی است.

موسسه مطبوعاتی نشرآوران از سال ۱۳۶۹ با هدف ارائه خدمات فرهنگی، فعالیت خود را در زمینه تامین كتب و مجلات عمومی و تخصصی مورد نیاز كتابخانهها، مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی كشور آغاز کرده است.