دانلود فیلم سینمایی در یک ثانیه!

به گزارش افکارنیوز، در حالی که بخش عمده ای از جهان در حال استفاده از خدمات نسل چهارم موبایل بهبود یافته است، کشور کره جنوبی که از نظر فناوری بسیار پیشرفته است از نسل جدیدی از خدمات را با ۹۰۰ میلیون پوند هزینه عرضه کرده است.

وزارت علوم کره جنوبی اعلام کرد، قصد دارد تا این فناوری را که حدود یک هزار برابر سریع تر از G۴ است طی شش سال آینده اجرایی کند.

خدمات G۵ به کاربران امکان می دهد یک فایل فیلمی ۸۰۰ مگابایتی را در یک ثانیه دانلود کنند این در حالی است که دانلود همین فایل با اینترنت ۴G حدود ۴۰ ثانیه طول می کشد؛ چنین سرعتی می تواند به شرکت های کره ای در برنده شدن قراردادهای خارجی کمک کند.

یک سخنگوی وزارت علوم کره اعلام کرد در دهه ۱۹۹۰ با عرضه خدمات ۲G، در دهه ۲۰۰۰ با خدمات ۳G و ۴G در حدود ۲۰۱۰ به رشد ملی کشور کمک کردیم. اکنون زمان آن رسید که یک اقدام پیش دستانه برای عرضه خدمات ۵G صورت دهیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی چین و آمریکا تلاش های جدی را برای عرضه فناوری۵G انجام می دهد و معتقدیم در این بازار طی چند سال آینده بازار رقابتی شدیدی ایجاد خواهد شد.

بر اساس این نقشه راه، خدمات ۵G آزمایشی در سال ۲۰۱۷ و یک خدمات کاملا تجاری در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

در ارائه این خدمات اولویت با ویژگی های اصلی این شبکه جدید از جمله Ultra - HD، انتقال هولوگرام و همچنین خدمات پیشرفته شبکه های اجتماعی خواهد بود.

بر اساس تخمین های وزارت علوم کره، صنایع مرتبط می توانند با فروش خدمات و تجهیزات زیرساختی۵G از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶، حدود ۳۳۱ تریلیون وون کره جنوبی درآمد کسب کنند.

کره قصد دارد ۲۰ درصد از بازار تجهیزات زیرساخت مخابرات جهان را تا سال ۲۰۲۰ از آن خود کند.

مقامات می گویند این خدمات جدید می تواند به این معنی باشد که مسافران قطارهای سریع السیر که با بیش از ۵۰۰ کیلومتر را در یک ساعت طی می کنند می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. این درحالی است که در حال حاضر مسافران قطارهای فوق سریع ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، از این خدمات اینترنت برخوردارند.

شرکت سامسونگ الکترونیک ماه مه سال گذشته اعلام کرد فناوری ۵G را با موفقیت آزمایش و انتقال داده بیش از یک گیگابایت در ثانیه را در مسافت دو کیلومتر مدیریت کرده است.