" یخ زده " رکورد اکران در کره جنوبی را هم شکست

به گزارش افکارنیوز، این انیمیشن موفق کمپانی دیسنی که بیش از ۶ میلیون نفر بازدیدکننده کره ای را در روزهای آغاز سال ۲۰۱۴ در کارنامه اش ثبت کرده، بیش از ۴۴ میلیون دلار در این کشور آسیایی فروش کرده است.

این انیمیشن به این ترتیب موفق شد تا عنوان پرفروش ترین انیمیشن را در تاریخ سینمای کره ثبت کند و بیشترین تعداد بلیت را در روزهای پایان اولین ماه سال و شروع ماه دوم یعنی از ۳۰ ژانویه تا دوم فوریه به فروش برساند.

به گزارش موسسه فیلم کره این انیمیشن تاکنون ۴۴ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار در کره فروش کرده است و رکورد قبلی را که متعلق به " کونگ فو پاندای۲ " بود و در سال ۲۰۱۱ موفق شده بود تابیش از ۴۱ میلیون دلار فروش کند، شکسته است.

«یخ زده» درباره دو خواهر شاهزاده است که سعی دارند تا طلسمی را که پادشاهی آن ها را منجمد کرده بشکند. این انیمیشن ظرف ۱۷ روز توانست در راس باکس آفیس کره جای بگیرد. این فیلم ۱۶ ژانویه در کره اکران شده است و انتظار می رود در روزهای آتی به راحتی از مرز هفت میلیون تماشاچی نیز بگذرد.

گفته می شود استقبال از موزیک متن این فیلم نیز خیلی خوب بوده و دوستداران موسیقی از دی. ودی موسیقی آن نیز استقبال کرده اند.

یک فیلم کره ای که یک کمدی با عنوان " خانم گرانی " است، در مکان دومین فیلم پرفروش کره جای گرفته است. این فیلم که درباره زنی سالخورده است که ناگهان احساس جوانی می کند، در ظرف تنها دوازده روز، چهار میلیون تماشاچی را به سینماها کشانده است.

ملودرامی کره ای با عنوان " مرد عاشق " نیز در مکان سوم پرمخاطب ترین فیلم های کره ای در باکس آفیس جای گرفته است.

" وکیل مدافع " یک فیلم کره ای دیگر که تاکنون ۱۱ میلون نفر را به سینما کشانده این هفته جایگاه ششم باکس آفیس این کشور را در اختیار داشت. این فیلم تاکنون هشتمین فیلم پرفروش در بازار فیلم داخلی این کشور شده است.

"یخ زده" موفقیت های متعددی کسب کرده و دو روز پیش به عنوان انیمیشن منتخب سال از سوی جشنواره آنی انتخاب شد. این فیلم موفق شد تا رکورد شیر شاه دیسنی را نیز بشکند و فروشی بالاتر از آن را نصیب خود کند. از این انیمیشن به عنوان شانسی بزرگ برای دریافت اسکار نیز یاد می شود.