نویسنده «هادی و هدی» دست به قلم شد

به گزارش افکارنیوز، پیمان شریفی در این زمینه گفت: از آنجا که تماشای انیمیشن جزو عادت‌های روزمره کودکان ایرانی به حساب می‌آید تصمیم گرفتم انیمیشنی بسازم که در کنار سرگرم کردن کودکان به جنبه آموزشی هم توجه داشته باشد.

وی افزود: ‌ در این راستا از محمدرضا شمس نویسنده مجموعه «هادی و هدی» و «بز بز قندی» که در کارنامه خود کارهای آموزشی زیادی دارد دعوت به عمل آمد تا هر دو مجموعه را در چهارچوب داستان و درس‌های پایه دبستان و در قالب موردپسند کودک به نگارش در بیاورد و هدف از ساخت این دو مجموعه انیمیشن به کارگیری متون درس ریاضی و علوم با تکنیک‌های مختلف انیمیشن جهت جذب مخاطب کودک است.

این انیماتور تأکید کرد: دوست داشتم یادگیری آنها توسط داستان‌های فانتزی، داستان‌هایی که ماجرایشان در جنگل اتفاق می‌افتد و تصویر که جذابیت خاصی دارد صورت بگیرد. شخصیت‌های هر دو مجموعه متشکل از حیوانات جنگل از جمله خرگوش، خارپشت، لاک‌پشت، خرس، موش، سنجاب، روباه و … است که برایشان مسئله‌هایی پیش می‌آید که برای حل آن از مداد دانا و علوم نارنجی کمک می‌گیرند.

مجموعه انیمیشن‌ «مداد دانا» با تکنیک دو بعدی در ۳۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای تولید شده است.

به گفته شریفی عوامل «مداد دانا» عبارتند از کارگردان‌ها محمدرضا ثقفی، جلیل دهقانی و پیمان شریفی، مدیر تولید: مینا ذوالفقاری، طراح: مرجان حضرتی، سمانه سروش‌نیا، جلیل دهقانی، سمیه و مریم مکی، اجرا و رنگ آمیزی: علیرضا شریفی، آمنه فتح الهی، ریحانه خلج، الهه معصومی، مهیا محمدی، مینا ذوالفقاری، طراح بک گ‌راند و اجرا: محمدرضا ثقفی، بنفشه کشاورز، مریم ‌آرام بن، تدوین: پیمان شریفی، مدیر دوبلاژ: حمید رضا اسماعیلی، صدا گذار: الناز وثوق.

«علوم نارنجی یا تخته سیاه جادویی» با تکنیک کات اوت در ۲۶ قسمت ۶ دقیقه‌ای تولید شده است.

پیمان شریفی عوامل تولید این مجموعه را به این شرح اعلام کرد: کارگردان علوم نارنجی: پیمان شریفی، مدیر تولید: علیرضا شریفی، انیمیت: محبوبه مرتضائی، سپیده جعفری، مینو مهدی زاده شریفی، ثمین حیدری، حسین مدبر، هانیه اسماعیلی و مینا ذوالفقاری ، تدوین: پیمان شریفی، طراح بک گراند و رنگ آمیزی بک گراند: سمیه یزدان پناه، مدیر دوبلاژ: احسان مهدی، صدا گذار: مرتضی مهدی.