به گزارش افکارنیوز، در این برنامه موسیقایی که به دلیل سرماخوردگی شدید مارگارت بابینسکی با اعمال تغییراتی در شیوه اجرا برگزار شد قطعاتی از آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک از جمله باخ، موزارت، بتهون و دیگر موسیقدان های برجسته دنیا برای مخاطبان اجرا شد.

آریا باستانی‌نژاد نوازنده فلوت این رسیتال که بخش هایی از آن با استقبال خوب حاضران در تالار رودکی مواجه شد خطاب به تماشاگران گفت: متاسفانه به دلیل شرایط جسمانی که برای یکی از نوازندگان ما به وجود آمده مجبور هستیم تغییراتی را در کار ارائه دهیم که من در ادامه برنامه آنها را توضیح می دهم.

اجرای قطعاتی با الهام از ریشه های موسیقایی ارمنی، موسیقی فولکلور ایرانی، آثاری از باخ و چند قطعه ریتمیک که فضای شادتری به بخش دوم کنسرت دادند از جمله آثاری بودند که در این رسیتال برای علاقه مندان اجرا شد.

در حالیکه رسیتال فلوت و پیانو ایران اتریش شب سختی را برای هنرمندان آن رقم زد اما توانایی فوق العاده بابینسکی در همنوازی دقیق آثار با وجود کم‌شنوایی که از سرما خوردگی شدید وی نشات گرفته بود موجب تشویق چند باره تماشاگران در اجرای قطعات این برنامه شد.

کارین لیتنر دیگر نوازنده اتریشی این رسیتال بعد از پایان برنامه با بیان اینکه برای هفتمین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد، خاطر نشان کرد: از اینکه برای چندمین بار در جشنواره حضور دارم بسیار خوشحالم. من همیشه به مردم ایران علاقه داشته و دارم و حالا که این فرصت به من داده شد به خودم می بالم که این افتخار نصیبم شد.

آریا باستانی نژاد از جمله هنرمندانی است که بعد از پایان دوره کارشناسی ارشد خود در حوزه موسیقی موفق به دریافت مدرک دکترای پداگوژی موسیقی شده است. وی ضمن تدریس در دانشگاه‌های هنری کشور در رشته موسیقی هم اکنون به عنوان استاد افتخاری رشته پداگوژی موسیقی در دانشکده آموزش موسیقی دانشگاه موناش ملبورن فعالیت می کند.

مارگارت بابینسکی از جمله هنرجویان فارغ التحصیل آکادمی موسیقی وین است که هم اکنون به عنوان یکی از نوازندگان برجسته پیانو در کشور اتریش به فعالیت خود ادامه می دهد.

کارین لیتنرنیز از نوزاندگان شناخته شده فلوت در سراسر دنیاست که طی سالهای اخیر به عنوان تکنواز گروههای مختلف موسیقایی کشور اتریش حضور موثری دارد. حضور در جشنواره های بین‌المللی اتریش، فرانسه، آفریقای جنوبی، آلمان، جمهوری چک، آمریکا، هلند، مجارستان، ایرلند، انگلستان، لهستان، چین و ترکیه از جمله فعالیت‌های بین المللی این نوازنده است.