اریکه ایرانیان یا فرهنگ سرگروه می‌شوند

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا فرجی مدیر کارگروه تدوین آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۳ گفت: مدیریت سینما عصرجدید به دلیل شروع تعمیرات اساسی این سالن از سرگروهی انصراف داده است و به همین دلیل ما باید به دنبال سینمای جدید می‌رفتیم که پس از بررسی ظرفیت و امکانات تمام سالن‌های موجود در تهران به سینما فرهنگ و اریکه ایرانیان رسیدیم.

وی افزود: امیدوارم طی این چند روز بتوانیم یکی از این سالن‌ها را برای سرگروهی قطعی کنیم.

فرجی همچنین درباره انتخاب اعضای شورای صنفی نمایش توضیح داد: تا پایان وقت اداری امروز، ۳۰ بهمن‌ماه نمایندگان شورای صنفی نمایش معرفی می‌شوند و قطعا هفته آینده اولین جلسه شورا برگزار خواهد شد.

مدیر کارگروه تدوین آیین نامه شورای صنفی نمایش همچنین درباره دیجیتالی شدن سینماهای کشور با توجه به آغاز اکران نوروزی گفت: خیلی از سینماهای تهران و شهرستانها دیجیتالی نشده‌اند. البته ما تلاش می کنیم تا پایان سه ماهه اول سال ۹۳ تمام سینماها به سیستم دیجیتال تجهیز شوند که این کار توسط موسسه سینما شهر انجام می‌شود.

فرجی در پایان بیان کرد: با توجه به نزدیکی به اکران نوروزی و آغاز نمایش معراجیها برخی سینماداران ابراز نگرانی کردند که این فیلم نسخه ۳۵ برای نمایش نداشته باشد و سالنها نتوانند این فیلم را اکران کنند اما ما به تهیه کنندهها و صاحبان فیلم های سینمایی اعلام می کنیم که باید نسخه ۳۵ هم برای تعدادی از سالنهای سینمایی که هنوز امکان دیجیتالی شدن نداشته اند، درنظر بگیرند. اگر این کار را انجام ندهند قطعا جایگاه کمرنگ تری در اکران نوروزی خواهند داشت.