قرار نبود تئاتر عروسکی تقدیر شفاهی داشته باشد

به گزارش افکارنیوز، زهرا صبری به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره سیزدهم تئاتر عروسکی دانشجویی با توجه به آرای اعلام شده در مراسم اختتامیه این جشنواره در شب گذشته گفت: به دلیل اینکه تندیس این جشنواره باید به دانشجوها اهدا می‌شد نه به افراد حرفه‌ای ما درباره سعید ابک که بهترین عروسک‌گردان جشنواره بود، اعلام کردیم که از او فقط تقدیر شود، اما در مراسم اختتامیه این عروسک‌گردان حرفه‌ای را روی صحنه برده و به طور شفاهی از او تقدیر کرده‌اند.

وی با اشاره به نبود تقدیر شفاهی در آرای اصلی هیأت داوران جشنواره سیزدهم تئاتر عروسکی دانشجویی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه تقدیر شفاهی وجود داشت و این حرکت اصلا در آرای ما وجود نداشت. این امر بیانگر آن است که دستی به آرای هیأت داوران جشنواره برده شده است.

این کارگردان تئاتر عروسکی درباره روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی یادآور شد: سال‌ها پیش به عنوان دانشجو در این جشنواره شرکت می‌کردم و چند دوره‌ای است که به عنوان داور در جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی حضور دارم. در دوره اخیر شاهد چند اثر درخشان بودم که معتقدم با آثار خارجی در جشنواره‌های معتبر تئاتر عروسکی قابل رقابت هستند.

صبری تأکید کرد: استعدادهای درخشانی در این جشنواره کشف می‌شوند ولی به دلیل نبود امکان اجرای عمومی، مکانی برای اجرا و فضایی برای نگهداری دکور آثار، این استعدادها از بین می‌روند. این روند درست به مانند این است که کاشت گندم را انجام دهیم ولی مرحله برداشتی نداشته باشیم.

عضو هیأت داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی با اشاره به نبود حمایت مالی مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری از برگزاری این رویداد تئاتری، یادآور شد: من بدون دریافت ریالی و تنها از روی رفاقت برای داوری در جشنواره حضور پیدا کردم و شاهد این مهم بوده و هستم که دانشجویان با جان و دل و با چنگ و دندان این جشنواره را برپا نگه داشته‌اند. آیا حق جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی این است؟

سرپرست گروه یاس تمام با بیان اینکه برای آخر و سرانجام ناخوشایند کارهای خوبی که در جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی دیده متأسف است، تصریح کرد: کسانی که تمایلی به رشد این دانشجویان ندارند مطمئن باشند که به هدفشان رسیدهاند زیرا نبود امکان و فرصت اجرای عمومی آثار این جشنواره، دانشجویانی را که رشد کرده و در جشنواره برنده نیز شدهاند، ناامید کرده و استعدادشان را از بین میبرد.