«۱۲ سال یک برده» جوایز سینمای سیاه‌پوستان را هم برد

به گزارش افکارنیوز، لوپیتا نیونگ‌او نخستین جایزه‌اش را برای نقش آفرینی در فیلم «۱۲ سال یک برده» به خانه برد. استیو مک کویین برنده افتخاری بهترین کارگردانی و جان ریدلی نیز برنده جایزه بهترین نویسندگی برای این فیلم درام شدند که درباره بردگی است.

نیونگ‌او از اوپرا وینفری که رقیب او برای دریافت جایزه بازیگر نقش مکمل بود، تجلیل کرد و دریافت این جایزه را یک افتخار بزرگ نامید.

در این مراسم آنجلا بست برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای نقش آفرینی در فیلم «ولادت سیاه» شد و فارست ویتاکر نیز برای بازی در فیلم «پیشخدمت» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. ویتاکر گفت: جوایز NAACP را برای نقشی که در سینما داشته، دستاوردهایی که کسب کرده و تغییری که در این سیاره ایجاد کرده است، تحسین می‌کنم.

در بخش تلویزیون نیز ال‌ال‌ کولجی برای بازی در سریال «ان سی آی اس: لس آنلجس» از شبکه سی‌بی‌اس برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و کری واشنگتن نیز برای بازی در سریال «رسوایی» ساخته شبکه ای‌بی‌سی که همچنین جایزه بهترین سریال را از آن خود کرد، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

سریال «شوهران واقعی هالیوود» نیز برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد و کوین هارت، بازیگر این سریال به عنوان بهترین بازیگر شناخته شد.

در میانه مراسم اوپرا وینفری از نلسون ماندلا رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی تجلیل کرد. او گفت: او همه آن چیزهایی بود که ما درباره‌اش می شنیدیم و حتی بیشتر. بعد از تمام چیزهایی که می‌دانیم تحمل کرد، باز هم فروتن و خاضع باقی ماند.

بعد از سخنان وینفری، استیوی واندر با آهنگی از ماندلا یاد کرد.

جوایز NAACP (سازمان ملی دستاوردهای رنگین پوستان) به دستاوردهای رنگین پوستان در زمینه تلویزیون، موسیقی، ادبیات و فیلم اهدا میشود و از طریق فعالیت های خلاقانه سعی در پیشبرد عدالت اجتماعی دارد. برندگان این جوایز توسط اعضای هیات داوران NAACP انتخاب میشوند.