به گزارش افکارنیوز، ابراهیم فروزش کارگردان سینمای کودک با انتقاد از مدیران سینمایی گفت: اسفند از راه رسید و یک سال بر عمر سینمای ایران افزوده شد و من به عنوان یک فیلمساز سئوالم این است که چرا وضعیت سینمای کودک بهبود نمی‌یابد آنهم در حالی که پیام مدیران سینمایی در محافل مختلف بسیار امیدبخش است.

کارگردان فیلم «هامون و دریا» در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که سینمای اجتماعی هم وضعیتی بهتر از سینمای کودک ندارد و حمایت های لازم از این گونه سینمایی هم صورت نمی‌گیرد و یا آثاری که در این حوزه ساخته می‌شوند پس از نمایش با نقدهای تند و واکنش های منفی مواجه می‌شوند. در واقع مسیر سینمای اجتماعی هم مانند سینمای کودک روشن نیست.

فروزش با اشاره به رونق سینمای کودک بیان کرد: نکته قابل توجه این است که سینمای کودک بدون حمایت دولت جان نمی‌گیرد و نمی توان تنها از بخش خصوصی انتظار تولید فیلم کودک را داشته باشیم چون بخش خصوصی به بازگشت سرمایه می‌اندیشد و شاید سینما کودک آنگونه که باید نتواند به سینمای کودک بپردازد.

فروزش که ساخت فیلم «کلید» را در کارنامه کاری خود دارد در پایان متذکر شد: اگر وضعیت سینمای کودک به همین شکل پیش برود باید دور آن را در آینده ای نه چندان دور خط بکشیم. از همین رو امیدوارم مدیران ارشد سینمایی حمایت از سینمای کودک را در سال جدید در دستور کار خود قرار دهند.