فعالسازی شورای عالی سینما ضروری است

به گزارش افکارنیوز، احمد نجفی بازیگر و عضو شورای عالی سینما درباره فعالیت‌های انجام شده این شورا در دولت دهم گفت: شورای عالی سینما در طول دو سال فعالیت توانست خدمات خوبی را ارائه دهد که نمونه بارز این فعالیت، مصوبه شورای عالی سینما برای بازگشایی خانه سینما است.

وی در ادامه افزود: همچنین مسئله مالیات‌ها، ورود تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری، تحویل خانه‌هایی از طرح مسکن مهر به برخی از اهالی سینما ار جمله فعالیت های این شورا بوده است. از همین رو معتقدم این شورا در بدنه اصلی سینما ساختار پیدا کرده است.

نجفی با اشاره به لزوم تداوم فعالیت این شورا متذکر شد: تداوم فعالیت این شورا در دولت یازدهم برای حل مسائل زیربنایی سینما ضروری است و تا همین لحظه فعالیت مجدد این شورا نیز به تاخیر افتاده است.

عضو شورای عالی سینما عنوان کرد: به اعتقاد من متولیان امور سینمایی وزارت ارشاد و رئیس جمهور باید دست به دست هم دهند و ضمن استفاده از تجربیات اعضای پیشین این شورا، در جهت تداوم شورای عالی سینما قدم بردارند.

نجفی در پایان گفت: این شورا مصوبه قانونی دارد و فعالیت مجدد آن ضروری است از همین رو بهترست رئیس دولت، وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در آستانه سال جدید برنامه ای برای فعال شدن این شورا داشته باشند.