معراجی ها میلیاردی شد

به گزارش افکارنیوز، علی سرتیپی مدیر پخش شرکت فیلمیران و مسئول توزیع و پخش فیلم معراجی ها با اشاره به فروش ۹۰۰ میلیون تومانی این فیلم تا ساعات پایانی روز پنجشنبه(۱۵ اسفند ماه) از رسیدن به فروش یک میلیارد تومانی این اثر تا روز جمعه در سراسر کشور خبر داد.

وی با بیان آنکه معراجی ها تا ۱۵ اسفند ماه در سینماهای تهران ۵۵۰ میلیون تومان و در سینماهای شهرستان های کشور ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته است گفت: این فروش در شرایطی به دست آمده که تنها ۱۴ روز از اکران این اثر سینمایی گذشته است و با توجه به استقبال مخاطبان از این اثر می توان فروش خوبی را برای معراجی ها متصور بود.

در نسخه سینمایی معراجی ها؛ اکبر عبدی، دانیال عبادی، بهاره افشاری، برزو ارجمند، مهران رجبی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، سید جواد هاشمی، اصغر نقی زاده، عباس محبوب و ماشاالله شاه مرادی زاده به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان نسخه سینمایی معراجی ها آمده است: محمد با بازی پندار اکبری جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت های سرسختانه پدرش(با بازی مهران رجبی) مواجه می شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط های عجیب و غریب می گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می شود.



** ۲۱ اسفند ماه تاریخ اکران چ ابراهیم کیا




سرتیپی همچنین درباره تاریخ اکران سراسری فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به عنوان گزینه دیگر فیلم های اکران نوروزی گفت: این فیلم نیز از چهارشنبه(۲۱ اسفند ماه) به طور سراسری اکران خود را در تهران و شهرستان ها آغاز خواهد کرد و با توجه به تبلیغات مثبت صورت گرفته درباره این فیلم و موفقیت هیا آن در جشنواره فیلم فجر، بدون شک این اثر نیز فروش مطلوبی را در گیشه ها تجربه خواهد کرد.

فیلم چ روایتی از زندگی شهید مصظفی چمران از روز ۲۵ تا ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ می باشد. روزهایی که آیت الله خمینی در فرمانی، مهلت ۲۴ ساعته ای به دولت و ارتش داد تا حصر پاوه را بشکنند و منطقه را از وجود نیروهای کومله و دموکرات پاکسازی کنند.

فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، اسماعیل سلطانیان، امیر رضا دلاوری، خسرو شهراز، مژگان خالقی، پیام لاریان و رضا نوری بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می دهند.

فیلم چ در سی و دومین جشنواره بین المللی فلیم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم، سیمرغ بلورین بهترین تدوین و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل بریا بابک حمیدیان را به دست آورد.

همچنین بنیاد سینمایی فارابی برای تهیه کنندگی فیلم چ جایزه ویژه نگاه ملی را گرفت.



** میزبانی ۸۰ سینما از طبقه حساس



همچنین حبیب اسماعیلی مدیر شرکت پخش فیمسازان موعود به عنوان مجری پخش و توزیع فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از استقبال خوب و غیرقابل تصور مخاطبان در نخستین روز اکران فیلم طبقه حساس خبر داد و افزود: این اثر سینمایی تنها در روز نخست اکران خود(پنجشنبه ۱۵ اسفندماه) با وجود آنکه تنها هفت سالن سینمایی را در اختیار داشت ۱۵ میلیون تومان فروش داشت.

وی با بیان آنکه این اثر سینمایی اکران خود را در روز پنجشنبه(۱۵ اسفندماه) از ساعت ۱۸ آغاز کرد و در سینمای ملت تا سانس ۳ بامداد پذیرای مخاطبان بود گفت: از روز جمعه(۱۶ اسفندماه) با افزوده شده تعداد سالن های سینمایی برای میزبانی این اثر شاهد حضور ۲۰ سینما به عنوان میزبان اکران این اثر خواهیم بود.

اسماعیلی با تاکید بر این مساله که طی دو روز دستیابی به فروش ۳۰ میلیون تومانی نشانه استقبال مطلوب مخاطبان از این اثر سینمایی است گفت: همه اینها در شرایطی است که تبلیغات محیطی و تلویزیونی این اثر آغاز نشده است و با شروع تبلیغات با رشد فروش این فیلم نیز مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اکران فیلم طبقه حساس در شهرستان ها از شنبه(۱۷ اسفند ماه) آغاز می شود و تا آغاز اکران نهایی این اثر در به عنوان فیلم های نوروزی شاهد میزبانی ۸۰ سالن سینمایی در سراسر کشور از آخرین تجربه کارگردانی کمال تبریزی خواهیم بود.

فیلمنامه فیلم سینمایی طبقه حساس بر اساس طرحی از سیروس همتی توسط پیمان قاسم خانی نوشته شده و داستان مردی را روایت می کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می رود، متوجه می شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان(قبر دیگر) دفن شده است.

رضا عطاران، پانته آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی، سوگل قلاتیان، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، عرفان ناصری، لیلی فرهاد پور، نادر فلاح، شبیر پرستار و آزاده صمدی بازیگران این اثر سینمایی هستند.

رضا عطاران به عنوان بازیگر این اثر در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرف بلورین بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.