سهيل نويدي يكتا ـ فرزند اين سرهنگ شهيد با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايسنا گفت: دو هفته پيش يكي از بخشهاي خبري سيما، گزارشي از يك جانباز شيميايي پخش كرد كه براي تامين هزينههاي درمانش مجبور به دست فروشي در ايستگاههاي مترو شده است. اين اتفاق بهانهاي شد تا من و خواهرم همزمان با برپايي نمايشگاه بوم عشق تصميم بگيريم يكي از آثار پدرم را به بالاترين قيمت به حراج بگذاريم و با فروش آن بخشي از هزينههاي درمان اين جانباز شيميايي را پرداخت كنيم.


او که تیرماه سال ۸۹ نیز در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری درخواست کرده بود آثار پدرش را به عنوان تنها گنجینه‌ی خانوادگی‌شان خریداری کنند، توضیح داد: تیرماه سال گذشته این نامه را ارسال کردیم و با وجود دریافت پاسخ این درخواست در تاریخ ۱۶ مرداد ماه سال ۸۹ مبنی بر رسیدگی به درخواست مطرح شده، اما تاکنون هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.(تاکنون فقط نامه‌ای از سوی دفتر ریاست جمهوری به مسئول بنیاد شهید ارجاع داده شده است) دیگر درخواست‌های مشابهی نیز که در سالهای قبل ارائه کرده بودیم تاکنون جوابی در بر نداشته است. در حالیکه آثار هنری پدرم تنها گنجینه‌ای است که در اختیار داریم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «بوم عشق» منتخب آثار و بزرگداشت هنرمندانی هم چون محمود جوادی پور، کیخسرو خروش، زنده‌یاد محسن سهیلی خوانساری، زنده یاد مهدی ویشگایی، زنده‌یاد آندره گوا لوویچ و همچنین شهید سرهنگ مرتضی نویدی یکتا(یکی از افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) است و بیش از ۵۰ کار موزه‌ای را در بر می‌گیرد.

این نمایشگاه تا ۱۹ خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.