به گزارش افکارنیوز، امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر درباره پیشنهادی که در ایام نوروز به هموطنان دارد گفت: درباره کتابهای روز همکاران من حتما پیشنهادات مناسبی به مردم می دهند بنابراین من می خواهم پیشنهاد کنم که هموطنان و مخصوصا جوان ترها در ایام نوروز به سراغ کتاب سه جلدی «سمک عیار» که یکی از داستان های عامه‌پسند فارسی است، بروند.

وی یادآور شد: این کتاب علاوه بر اینکه داستان‌های بسیار جذاب و شیرینی دارد، پر از حادثه و تعلیق و صور خیال است و به عنوان یک رمان جذاب می تواند اوقات فراغت مردم را پر کند. فرامرز بن خداداد بن عبدالله الکاتب الارجانی داستان‌های عامه‌پسند این کتاب را از زبان یک راوی به نام صدقه بن ابی القاسم جمع آوری کرده است. این کتاب را انتشارات معاصر منتشر کرده است.

نویسنده «تاج محل» افزود: علاوه بر این کتاب خواندن «هزار و یک شب» را نیز به مردم عزیز در ایام نوروز پیشنهاد می کنم. مطمئنم هرکس خواندن این کتاب را شروع کند نمی تواند آن را زمین بگذارد چون داستانهای بسیار جذاب و پر کششی دارد و از جهت جذابیت و تعلیق چیزی از سریالهای روز دنیا که مدتی هم هست در ایران طرفدار پیدا کرده اند، کم ندارد. این کتاب توسط عبداللطیف طسوجی به فارسی ترجمه شده و انتشارات دنیای کتاب آن را منتشر کرده است.

دژاکام تصریح کرد: معتقدم این دو کتاب از لحاظ حادثه‌پردازی، سوسپانس و کشمکش قابل مقایسه با سریال‌هایی چون «روزی روزگاری»، «برکینگ بد» و «المنتری» هستند. حتی پرداخت شخصیت، ژانر و گونه فیلم «ارباب حلقه ها» کاملا در «هزار و یک شب» قابل ردیابی و بررسی است.

کارگردان «ساقی» در ادامه عنوان کرد: همچین پیشنهادم به جوانان علاقمند به سینما این است که در ایام نوروز به سراغ دیدن فیلم های دو فیلمساز مطرح ایرانی بروند. فیلم های سینمایی و مستندهای ناصر تقوایی همچون «ناخدا خورشید»، «ای ایران»، «کاغذ بی خط»، «اربعین»، «زار» و «نخل» را ببینند چون در فیلم های این کارگردان می توان ایران را به درستی نظاره کرد.

وی در پایان متذکر شد: فیلمساز دیگری که توصیه می کنم به تماشای آثارش بنشینند ابوالفضل جلیلی است که تا به حال هیچ کدام آثارش رنگ پرده را به خود ندیده اند. بدون اینکه از نزدیک آشنایی و ارتباطی با این فیلمساز داشته باشم ولی صبر و آرامش او را در طول این سالها ستایش می کنم.