گزارشگران خوب ورزشی کم داریم

به گزارش افکارنیوز، خسرو والی‌زاده از گویندگان پیشکسوت رادیو که به عنوان کارشناس مهمان در مسابقه نوروزی «آقای گزارشگر» حضور دارد با اشاره به ضرورت تولید‌ این برنامه اظهار کرد: به نظرم برنامه «آقای گزارشگر» می‌تواند برنامه بسیار خوبی باشد چراکه به نظر می‌رسد چه در رادیو و تلویزیون تعداد گزارشگرانی که به صورت تخصصی یک رشته ورزشی را گزارش می‌کنند، کم است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که دوست دارند گزارشگر شوند و بین آنها قطعا افراد توانمندی هم وجود دارد. از طرفی تعداد گزارشگران خوب و تاثیرگذار حوزه ورزش هم در حال حاضر کم است. بنابراین‌ این برنامه فرصت مناسبی را برای شناسایی نیروهای زبده و جدید فراهم می‌کند، به شرط‌ اینکه تشکیلاتی‌ ایجاد شود و نفرات برگزیده بعد از پایان مسابقه آموزش ببینند و بعدها به خدمت گرفته شوند.

والی‌زاده با تاکید بر‌ این که ضرورت جذب گزارشگران ورزشی در رشته‌های غیرفوتبالی چه بسا بیشتر هم احساس می‌شود، افزود: جذب گزارشگران جدید و با استعداد در رشته‌های دیگر حتی اهمیت بیشتری هم دارد و تعداد گزارشگران ورزش‌های رزمی‌ و رشته‌های تکواندو، کاراته و… بسیار محدود است یا اساسا گزارشگری در‌ این حوزه‌ها نداریم. بنابراین اگر برنامه آقای گزارشگر ادامه پیدا کند و با جدیت به‌ این برنامه توجه شود، یک‌ ایده بسیار موفق و کارآمد است.

وی مولفه صدا را مهم‌ترین عامل برای ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان دانست و گفت: صدا، نوع گزارش کردن و اطلاعات شرکت کننده در خصوص رشته ورزشی که آن را گزارش می‌کند، اهمیت زیادی دارد. همچنین فن بیان و نوع ارتباط برقرار کردن وی با مخاطب، قرار داشتن او در جریان اخبار و مسائل روزِ رشته‌ای که گزارش می‌کند، بسیار مهم و موثر است.

این گوینده و گزارشگر ورزش با مقایسه گزارشگری در رادیو و تلویزیون اظهار کرد: گزارشگری در رادیو حتی بسیار سخت‌تر از تلویزیون است چراکه‌ این رسانه فاقد تصویر است بنابراین باید از آن بازی ورزشی برای مخاطب تصویرسازی شود. موقعیت توپ برای او لحظه به لحظه مشخص باشد. باید هیجان را هم به بازی اضافه کرد و همان حس و حال مسابقه را به بیننده انتقال داد. ضمن‌ این که حضور گزارشگران پیشکسوت ورزش در‌ این برنامه به عنوان داور و استفاده از تجربه آنها اتفاق بسیار مثبتی است.

برنامه تلویزیونی «آقای گزارشگر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هنری مهدی محمدی و با اجرای محمدرضا احمدی ویژه‌ایام نوروز شبکه سه تهیه و آماده پخش است. ‌ این برنامه دارای ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است که طی آن ۱۰۲ شرکت کننده علاقمند به گزارشگری فوتبال در ۱۷ گروه ۶ نفره به رقابت می‌پردازند.

جواد خیابانی، مزدک میرزایی، هوشنگ نصیرزاده، هادی طباطبایی به عنوان ۴ داور اصلی با این پروژه همکاری میکنند. ضمن اینکه در هر برنامه یک داور مهمان نیز به جمع کارشناسان میپیوندد. برنامه تلویزیونی آقای گزارشگر دارای آیتمهای متنوع دیگری از جمله گزارشگری هنرمندان، معرفی گزارشگر برتر خارجی و خلاصهای از نحوه راهیابی شرکتکنندگان مرحله پایانی به این رقابت ورزشی و رسانهای است.