«چه‌گوارا» به ایران می‌آید

به گزارش افکارنیوز، این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیتهایش در تئاتر به خبرنگار گفت: نگارش نمایشنامه چه گوارا را تمام کردهام و قصد دارم این نمایشنامه را همراه با نمایشنامه دیگرم فاوست منتشر کنم.

او ادامه داد: نمایشنامه «چه گوارا» بعد از ۲ سال پژوهش درباره این شخصیت نوشته شده و تاکنون اجرا نشده است بنابراین بسیار مشتاق اجرای آن هستم.

نعیمی متن «چه گوارا» را اثری دشوار توصیف کرد که در حوزه تئاتر مستند نوشته شده است.

این هنرمند در ادامه از نگارش نمایشنامه دیگری با نام «یک دقیقه از آینده» خبر داد و گفت: این نمایشنامه یک اثر کوتاه است که آن را با برداشت آزادی از کتاب «خاطرات آدم و حوا» اثر مارک تواین نوشته‌ام، البته متن من برخلاف اثر «مارک تواین» که درباره آدم و حوا، هابیل و قابیل است، کاملا فضایی متفاوت دارد و طی آن آدم و حوا در کافه‌ای هستند و سعی می‌کنند با هم ارتباط برقرار کنند.

نعیمی درباره اجرای نمایش‌هایش توضیح داد: تا پایان سال ۹۳ نمی‌توانم نمایشی در تئاتر شهر اجرا کنم‌، از آنجا که آخرین‌بار سال ۹۱ در این مجموعه کار کردم‌، باید تا سال ۹۴ منتظر تئاتر شهر بمانم، به همین دلیل قصد دارم سراغ دیگر سالن‌های تئاتر بروم و در سالن دیگری کار کنم.

این هنرمند تئاتر در پایان صحبت‌هایش گفت: علاوه بر دو نمایشنامه «فاوست» و «چه گوارا» که برای چاپ آماده شده‌اند کتاب دیگری با نام «مقدمه بر کارگردانی» نوشته‌ام و این کتاب را هم برای انتشار آماده می‌کنم.

حمیدرضا نعیمی زمستان گذشته و فروردین امسال نمایش سقراط را در تالار وحدت به صحنه برد که این نمایش با استقبال تماشاگران روبه رو شد. او پیشتر نمایشنامه فاوست را براساس اثر مشهور گوته نوشته و در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا کرد و حالا تصمیم دارد متن آن را منتشر کند.