تلویزیون در رمضان فقط ۲ سریال دارد!

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا رستگاران مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن درباره تله‌فیلم «درد پنهان» به مهر گفت: این فیلم برگرفته از مضامین و توصیه‌های دینی است؛ اینکه انسان همیشه نسبت به اینکه مرحله‌ای از مراحل زندگی‌اش به نام مرگ در انتظار او است می‌ترسد اما طبق تعبیر امام علی(ع) مرگ پلی بیش نیست که ما را از عالمی به عالم دیگر منتقل می‌کند.

وی افزود: قصه این تله فیلم به کارگردانی محمد بصیری درباره جوانی است که می‌فهمد دچار بیمار صعب العلاجی شده و افسرده خاطر و تارک دنیا می‌شود اما در برخورد با افرادی که خودساخته هستند از جمله یک پیرمرد حافظ قرآن و همچنین مادربزرگ باتجربه‌اش، در‌می‌یابد قرار نیست خیلی نگران باشد و باید تا روزی که هست زندگی کند و ناامید نشود. در قصه علی رغم اینکه پزشک به او گفته چند ماه بیشتر زنده نیستی اما او سالیان سال زنده می‌ماند و به زندگی‌اش ادامه می‌دهد، نگاه دیگری به مرگ پیدا می‌کند و تحولی در رفتار او اتفاق می‌افتد.

قصه تحول یک جوان در اردوهای جهادی

رستگاران ادامه داد: تله فیلم دیگری به نام «بار دیگر بنگر» داریم که در اطراف کرمانشاه کلید خورده و به مناطق محرومی می‌پردازد که اردوهای جهادی از طرف بسیج سازندگی آنجا هستند و به مردم کمک می‌کنند. در این قصه جوانی در مسیر این اردو قرار می‌گیرد و با اطلاع از وضعیت زندگی دیگران قدر نعمت‌های خدا را بیشتر می‌داند و نگاه او به زندگی متحول می‌شود. این فیلم با بازی مهدی سلوکی به تازگی کلید خورده است. دیگر آثارمان در مرحله تحقیق و نگارش هستند.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن در خصوص پیوند مسائل دینی با آثار نمایشی اظهار کرد: اینکه برخی از مراسم و آیین‌های دینی را در تلویزیون به نمایش بگذاریم اتفاق خوبی است اما اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و قرآنی و آنچه را که مردم به آن معتقد هستند و با گوشت و پوستشان عجین شده، در قالب هنر نمایش و تصویر، با استفاده از هنرمندان خوب و بازیگران متدین و اسلامی پخش کنیم، می‌توانیم نسل جوان را که با هجمه در خصوص برنامه‌های تصویری و ماهواره روبرو هستند مخاطب قرار داده و کاری تاثیرگذار و ماندگار انجام دهیم.

برای ماه رمضان سریال نداریم

وی تأکید کرد: می‌توانیم بسیاری از کتاب‌ها را که گوشه کتابخانه خاک می‌خورد برای ساخت آثار نمایشی مورد استفاده قرار دهیم و تاثیر این کار را هم ببینیم. این ماموریت گروه فیلم و سریال شبکه قرآن است و گروه ما با این نگاه و انگیزه تولید شده و کارهایی را هم در دست تولید داریم. چنانچه در سال جاری تعهد داریم که چهار سریال و چند تله فیلم را با همین نگاه تولید کنیم.

رستگاران در پاسخ به اینکه آیا این تعهدات مربوط به ماه رمضان هم هستند یا خیر؟ گفت: در حوزه معاونت سیما تصمیم بر این بوده که ماه رمضان فقط دو سریال از شبکه‌ها پخش شود و مردم بیشتر به مراسم عبادی و حضور در مساجد و تکایا بپردازند و خیلی پای تلویزیون ننشینند. بنابراین تنها دو سریال در کل مجموعه سیما پخش می‌شود. یکی سریال «مدینه» در شبکه یک و دیگری در شبکه سه. البته شبکه دو هم طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده احتمالا سریالی را پخش می‌کند اما چنین وظیفه‌ای به ما محول نشده است.

محرم، صفر، دهه فجر و دهه کرامت زمان پخش سریال‌های شبکه قرآن

وی اعلام کرد در مناسبت‌هایی چون محرم، ماه صفر، دهه فجر و دهه کرامت سریال‌های شبکه قرآن پخش می‌شود و در این خصوص توضیح داد: ما برای محرم و صفر دوسریال داریم یکی «کربلایی کاظم» که قصه حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم پیرمرد بی‌سوادی است که بنا به کرامتی که به او می‌شود حافظ کل قرآن می‌شود. قصه این سریال مستند است و امیدواریم در ماه محرم و صفر شاهد پخش آن باشیم. محمدحسین لطیفی این سریال را می‌سازد و تهیه‌کنندگی به عهده محسن علی‌اکبری است.

سریالی در فضای محرم با کارگردانی داریوش یاری

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن یادآور شد: همچنین ساخت سریال دیگری به نام «رخصت» در دستور کار ما است که مضمون دینی دارد و قصه‌اش در فضای محرم اتفاق می‌افتد. کارگردانی را داریوش یاری برعهده دارد و علی میری رامشه تهیه‌کنندگی این سریال با متنی از سیده فاطمه موسوی را در دست کار دارد.

چگونگی شگل‌گیری انقلاب اسلامی در «محراب خاک»

وی اضافه کرد: برای دهه فجر نیز سریالی به اسم «محراب خاک» در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن در تهران و بخش دیگر در مس سرچشمه کرمان تولید می‌شود و به شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌پردازد. این سریال با همکاری و مشارکت مرکز کرمان و مس سرچشمه تولید می‌شود و هنوز عوامل آن مشخص نشده‌اند.

روایتی از زائران خارجی امام رضا(ع) در «همسفر خورشید»

رستگاران در پایان گفت: سریال دیگر ما همسفر خورشید به کارگردانی علی شاهحاتمی است که بخشی از آن در کشور هندوستان تولید میشود. بخش دیگر سریال در ایران و مربوط به زوار خارجی حضرت رضا (ع) است. ظرف یک ماه آینده تولید این سریال شروع میشود تا در دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت رضا (ع) را دربرمیگیرد شاهد پخش آن باشیم.