فیلم‌های جشنواره فجر و آثار فرهنگی اجتماعی در اولویت اکران قرار گرفتند

يكي از اولويتهاي طرح جديد اكران در سينماها، اكران فيلمهايي است كه در جشنواره فجر شركت ميكنند و در اولويت دوم فيلمهايي است كه با مضمون فرهنگي و اجتماعي ساخته ميشوند.
به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم‌های کمدی نیز در اولویت اکران قرار دارند اما با شرایط خاص اکران می‌شوند به این معنی که محدودیتی برای اکران این فیلم‌ها وجود ندارد اما نباید همزمان چند فیلم کمدی در یک بازه زمانی با هم اکران شوند.
علی سرتیپی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هنوز در خصوص جزئیات این طرح به نتیجه کلی نرسیده‌ایم و تنها براساس توضیحاتی که آقای سجاد‌پور درخصوص این طرح ارائه دادند از آن مطلع شدیم و پس از ارائه آن به شورای صنفی جلسات کارشناسانه خود را آغاز خواهیم کرد.
به گزارش فارس، به نطر می‌رسد اجرای این طرح بتواند سازوکار اکران فیلم‌های ایرانی را در ادامه سال ۸۹ به‌گونه‌ای رقم بخورد که از اکران به‌یکباره فیلم‌های طنزآمیز و گیشه‌ای در فصل‌های مختلف سال کاسته شود.
همچنین با اجرای این طرح می‌توان نسبت به پخش مناسب فیلم‌های سینمایی در ژانرهای مختلف امیدوار بود. روشی که قطعا با ایجاد تنوع و تداوم آن در اکران می‌تواند به استقبال مردم از سینما و فروش فیلم‌ها کمک کند.