ائمه جماعات علاوه برپایی نماز به ارشاد مردم بپردازند

به گزارش افکارنیوز، آِیت الله سید محمد تقی حکیم، امام جماعت مسجد جامع حصار بوعلی اظهار داشت: برنامه های مسجد برای جوانان باید آموزنده و جالب باشد و این وظیفه هر امام جماعتی است که در مسجد علاوه بر خواندن نماز جماعت و عبادت به ارشاد و راهنمایی کلی مردم و به خصوص جوانان بپردازد.


وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در مساجد صحبت می شود پیرامون اسلام است منتهی باید ضمن صحبت و مطالبی که در مسجد به وسیله امام جماعت یا وعاظی که به مسجد دعوت می شوند، بیان می شود طبق دستورات اسلام در قرآن کریم و سخنان پیشوایان دینی باید صحبت ها پیرامون مسائل اسلام باشد تا افراد متوجه تعالیم دین اسلام شوند.


آیت الله حکیم در خصوص کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: امام جماعت خود می تواند عهده دار سخنرانی باشد و هم می تواند با دید و بینش خاص خود سخنرانانی را انتخاب کند تا مردمی که به مسجد می آیند از رهنمودهای دینی، اجتماعی و حقوقی آگاه شده و برنامه های تعالیم مقدس اسلام را بیاموزند. این یکی از بزرگترین اقداماتی است که امام جماعت می تواند در مساجد انجام دهد.


این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: از مراسمی که معمولا در مساجد برگزار می شود می توان بهره لازم را برد. با طرح سوال و جواب هایی در مساجد مردم و جوانان را می توان به تحقیق و مطالعه واداشت تا جوانان برای حضور در مساجد و انجام غعالیت های دینی تشویق و ترغیب شوند.