این موسیقی در شان مختارنامه است

بهزاد عبدي آهنگساز تازه پيوسته به سريال مختارنامه در گفتوگو با خبرنگار موسيقي فارس گفت: زماني كه در اوكراين بودم به پيشنهاد آقاي ميرباقري آهنگسازي اين اثر را به خاطر ارادت به شخص ايشان و مختارنامه پذيرفتم. البته من به تنهايي كار روند ساخت موسيقي را در دست ندارم بلكه به اين پروژه اضافه شدهام و كنار آقاي توسلي كارم را انجام ميدهم.
وی در خصوص موسیقی این سریال اظهار داشت: این موسیقی که برای مختارنامه ساخته‌ام؛ سمفونیک و ارکسترال و کاملا موسیقی فیلم است که احساس می‌کنم در شأن مختارنامه است.
آهنگساز اپرای مولوی با بیان اینکه موسیقی مختارنامه ایرانی است، بیان داشت: اثری که من ساخته‌ام ایرانی ولی با سازبندی سمفونیک است.
عبدی ادامه داد: در کنار اثری که من می‌سازم، توسلی نیز کارش را ادامه می‌دهد. در واقع در سریال مختارنامه هم موسیقی من و هم توسلی را می‌شنوید چرا که در بسیاری بخش‌ها موسیقی من و در بخشی نیز موسیقی ساخت توسلی است و مردم طی این چند قسمت با تم آن خو گرفته‌اند به گوش می‌رسد.
آهنگساز فیلم‌های «فرزند صبح» و «آل» در خاتمه خاطر نشان کرد: موسیقی نوشته شده توسط بنده از قسمت بیست و نهم در سریال شنیده می‌شود.
محمد فلاح تهيهكننده سريال مختارنامه نيز دليل پيوستن بهزاد عبدي به پروژه مختارنامه را بالا رفتن حجم موسيقي قسمتهاي آتي اين سريال دانست و به خبرنگار فارس گفت: براي بالا بردن كيفيت كار از حضور اين آهنگساز نيز بهره بردهايم.