نخستین همایش ملی شهدای بصیرت

به گزارش رسا، اولین همایش ملی شهدای بصیرت به مناسبت یادواره شهید عبدالحمید دیالمه صبح امروز در سالن قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این همایش که با حضور خانواده شهید دیالمه برگزار شد، محمد‌رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سخنرانی پرداخت و گفت: همه شهدا مظلومند؛ اما شهدای مبارزه با نفاق مظلوم‌تر از دیگر شهدا هستند.

وی ابراز داشت: برخی در شرایط جنگ و فضای روشن حق از باطل به میدان جنگ رهسپار شده و جان خود را در راه رضای خدا اهدا کرده و به مقام والای شهادت نائل می شوند که از این شهدا در اجتماع به عنوان افرادی فداکار، شجاع و ایثارگر یاد می شود اما برخی دیگر در شرایط غبار آلود فتنه که تشخیص حق از باطل به سختی انجام می گیرد و برخی نیز تحت تأثیر شرایط فتنه‌گران و منافقان هستند.

نقدی با بیان این که برخی با بصیرت، حق را تشخیص داده و با شجاعت به وظیفه خود که مقابله با فتنه‌گران است، می‌پردازند و به شهادت می‌رسند، ابراز داشت: این شهدا ممکن است از سوی اجتماع مورد ملامت نیز قرار بگیرند، در واقع این نوع شهادت ارزشمند‌تر از نوع قبل است و شبیه به شهادت امام حسین(ع) در زمان فتنه آن زمان است.

در ادامه این همایش، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بین نسل جوان مطرح است حسرت حضور نداشتن در دوران دفاع مقدس است که این حسرت در شور و اشتیاق جوانان در ابعاد مختلف به خصوص استقبال زیاد از مناطق جنگی مشهود است.

وی ابراز داشت: تفکر بسیجی و جلوه های دفاع مقدس در زمان هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل از سوی جوانان این مرز و بوم پیاده شد؛ اما یکی از ظلم‌ها به تفکر و روحیه بسیجی، این است که این نوع نگرش را در زمان و مکان خاصی محدود کنیم.

جلیلی با اشاره به اولین پیام امام خمینی(ره) در آذر ماه سال ۶۸ خطاب به بسیجیان مبنی بر اینکه این جنگ تمام شدنی نبوده و ادامه خواهد داشت و سرشت دشمنان ما در دشمنی با ما باقی خواهد ماند گفت: روحیه بسیجی و ایثار در حال حاضر نیز جاری است و جنگ به صورت مداوم ادامه دارد که البته در این جنگ خاکریز حد و حیطه جبهه را مشخص نمی‌کند بلکه این جنگ، جنگ نرم است که دانشجویان و طلاب باید در این جنگ با همان روحیه بسیجی وارد عمل شوند.

گفتنی است، در این همایش ضمن اهدای لوح یادبود به دو خواهر شهید دیالمه، کلیپ تهیه شده در مورد زندگی این شهید بصیرت و معرفی شخصیت و عملکرد وی برای حاضران به نمایش در آمد.