مشرق- آقای سید محمد میر زمانی به مدیرکلی دفتر موسیقی انتخاب شده است ؛ در روز های اول این انتخاب خبر اجرای کنسرت ارکستر ملی ایران توسط جوان خام و بی تجربه ای به نام بردیا کیارس شیرازی از نوازندگان گروه موسیقی صلح و همزیستی با اسرائیل متعلق به دانیل بارن بویم در کرج مننتشر می شود.

خبر بعدی، کنسرت ارکستر سمفونیک تهران با شهداد روحانی، در تیرماه؛ وی از لوس آنجلسی هایی است که بیشتر از یک رهبر ارکستر، به رقاصه ای روی سن شبیه است. کادوی وی برای خواننده و هنرپیشه پورنو " نوش آفرین "؛ آهنگ ترانه " گل هام گل افتابگردون " بوده است! وی حتی با اخذ مبالغی گزاف از بیت المال، ارکستر سمفونیک تهران را در جشنواره موسیقی فجر در اختیار گرفت!

او هرگز به عنوان هنرمند وزین موسیقی کلاسیک شناخته شده نیست؛ اما " بی بی سی " وی را خوب می شناسد. معمولا هر ماه او برنامه ای با " تلویزیون بی بی سی " به عنوان یک مطرب ایرانی برگزار می کند و زندگیش در " بی بی سی " فیلم می شود! وی و برادرش هرگز انتساب خود را به بهائیت تکذیب نکرده اند و انوشیروان به عنوان عضوی از تیم تامین مالی با ایرانیکای دولت امریکا با مطربی به جمع آوری پول برای تالیف ایرانیکا می پردازد.

انتظار می رفت مشکلات پیش روی موسیقی در سال های گذشته و به کار گیری عناصر مرموز بیگانه آلمانی، اتریشی و ایرلندی - آمریکائی وهمچنین عناصر بیسواد و ضد انقلاب در راس ارکستر سمفونیک تهران با انتخاب مدیر کل جدید دفتر که دارای سوابق حرفه ای مناسب و توام با خوشنامی بعد از انقلاب است به پایان رود!
زیرا که وزیر جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم خود به مدیر کل دفتر موسیقی بر این موضوع با ظرافت هنرمندانه ای اشاره کرده است:
" مواردی که قید رقم می‌پذیرد، شایسته است اولویت ماموریت جناب عالی را در بر گیرد:
۱. توجه به سلامت موسیقی و تولید آثار موسیقیائی فاخر و صیانت از هویت موسیقی ایرانی
۲. بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های این گستره خصوصا استادان متعهد و جوانان متمهد "
و…
***
مدونا، روسهای جوان جین پوش و فروپاشی شوروی
به گزارش مشرق، چهره سازی در غرب یکی از مهم ترین روش های کنترل نرم فرهنگ و جامعه است. این چهره سازی به تدریج از حوزه مرز های داخلی خارج و به بیرون از مرزهای آمریکا کشیده می شود. فرو پاشی شوروی همراه با عشق جوانان روس به پوشیدن بلو جین و شرکت در کنسرت های یک زن خیابانی آمریکائی با نام " مدونا " آغاز می شود.


آمریکا به عنوان مغلوب تحقیر شده غرب، تاریخ جنگ ویتنام خود را با آرنولد و یا رمبو می نویسد. قهرمانان توخالی که در دنیای واقعی هر کدام به عنوان عنصری فاسد در جامعه و حتی خانواده خود شناخته می شوند. قهرمانان آمریکایی برای غالب نشان دادن امریکائی شکست خورده در مقابل مردان و زنان ریز اندام[ویتنامی] وارد صحنه می شوند!

بازیگر " کوچولو "، مانکن خواننده، توپ گیر اسطوره می شوند
بت سازی به شیوه غربی ها در جامعه ما نیز جاریست؛ اسطوره ملی فردی شناخته می شود که می تواند روی توپ شیرجه برود و گاه برخی از آن توپ ها را بگیرد؛ سوژه خبری رسانه های ما در صفحات وب هم، خبر خواننده شدن دختری جوان است که در هیاهوی نام به مانکن و عروسک شدن نیز دست می زند و از آن سو، معاملات گیشه و چیز های دیگر پشت پرده، به لابی کردن ها برای برگرداندن " کوچولو " به کشور و حضور در یک فیلم می خواهد ختم شود. و در این سو هم باز گشت چند لوس آنجلسی معتاد، یا چند الکساندر خالی بند به کشور مهمترین موضوع فرهنگ و هنر جامعه می شود.
فرهنگ مقوله بزرگی است که نمی توان از افرادی که به ابعاد آن دسترسی ندارند انتظار اصلاح و ساختارفاسد شکنی آنرا داشت. وسعت و غنای تفکر در جامعه اسلامی زمینی است که توسعه غرب نوین در آن ریشه دوانده، علم و اندیشه در اندلس مسلمان هنوز موضوع برگزاری سمینار های بسیار در قلب اروپا است. جوانه های تفکر اسلام امام خمینی هرروز در ملت های جهان در حال رشد و گل دادن است، انفلابهای منطقه چیزی جز جوانه های به گل نشسته انقلاب اسلامی ما نیست. در این حال استحاله ونابود کردن مرکز انقلاب می تواند مهم ترین هدف معارضین با انقلاب باشد.



سال گذشته هنر درعرصه های بسیار، شیب های تند خود را با هدایت عناصر آشکار و پشت پرده به چشم دید و تندتر و بی پرواتر راه خود را در مسیر انحرافی پیمود؛ صحنه تئاتر، سینما، عکس و موسیقی وقایع بسیاری از این دست را به چشم دیدند و شگفت آنکه مدیران مسئول نیز در حمایت از این انحراف نقش آفرینی داشتند.
***
پول های روحانی در جیب کدام پروژه ریخته می شود؟
به گزارش مشرق، ایرانیکا مجموعه دایره المعارفی است که توسط مرکز آمریکایی ایرانشناسی در حال تدوین است؛ دولت آمریکا، سازمان سیا و موسسات وابسته و تعدادی از روشنفکران فراماسون سعی در معرفی آن به عنوان مرجع فرهنگ و تمدن ایرانی دارند و تالیف آن بدون تردید یکی از اقدامات بنیادین غرب برای مقابه با ارزش های اسلامی – ایرانی است و در راستای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم صورت می گیرد.
دایره المعارف ایرانیکا با توجه به هزینه کلان انجام شده برای آن بعد ها به صورتی به ظاهر موجه به صورت اثری ماندگار باقی می ماند تا تاریخ و فرهنگ آنگونه که صهیونیست ها و آمریکایی ها می خواهند نقل گردد و روایت شود.
از دویست و و هفتاد و نه نفری که در تهیه جلد اول این مجموعه فعال بوده اند دویست و سی و یک نفر آنها آمریکایی و فقط سی و هشت نفر ایرانی بوده اند.
امریکا و صهیونیسم برای " تحریف نامه ی ایرانیکا " سرمایه گذاری کلانی را انجام داده اند و برای آن تیم های بسیاری را تدارک دیده اند که مدیریت این تیم ها بر عهده احسان یارشاطر مشاور بنیاد فرهنگی پهلوی، استاد اسبق دانشگاه تهران؛ پیرو فرقه ضاله بهائیت و عضو لژ فراماسونی " مهر " و عضو فعلی کلوپ روتاری " رنچو پارک " لوس آنجلس است. از ویژگی های لژ مهر حضور استادان علوم انسانی بود که فعالیت خاصی را در کم رنگ کردن تاریخ و ادبیات ایران و اسلام و بزرگ نمایی فرهنگ شرک آلوده قبل از اسلام بوده است.
اما در تالیف ایرانیکا، احسان یار شاطر همواره از پیروان فرقه بهائیت مدد جسته و از این طریق سعی در بکار گیری اصطلاحات و الفاظ فارسی رایج در میان بهائیان داشته است.
وی در فصل نامه ره آورد، می نویسد: " ایران سرزمین دین ها و دین آوران است و تنی چند از نام آورترین دین آوران جهان همچون زرتشت و مانی و باب و بها از این سرزمین برخاسته اند. "
دولت آمریکا به احسان یار شاطر و تیم های طرفدار ایرانیکا به عنوان ژنرال های مهاجم فرهنگی می نگرد، طوری که هزینه ایرانیکا ۳۵ میلیون دلار براورد شده است که بیش از یک ونیم برابر بودجه بیست میلیون دلاری کنگره آمریکا برای ایجاد اغتشاش سیاسی اجتماعی در ایران است. اما ظاهرا بودجه پروژه ایرانیکا از سه محل تامین می شود؛ بنیاد علوم انسانی دانشگاه کلمبیا؛ موسسات و افراد فرهنگدوست ایرانی و در نهایت دولت آمریکا و کنگره. هزینه های جاری محل کار نیز بر عهده دانشگاه است. یکی از اعضای بنیاد کیان اظهار می دارد دانشگاه کلمبیا تحت نظارت سازمان سیا قرار دارد.

بنیاد ملی علوم انسانی در آمریکا یک موسسه فدرال است اما از شرایط کمک آن به ایرانیکا وادار ساختن ورود سایر ایرانی ها به تیم حامی این مجموعه است؛ تیم ایرانی علیرغم اینکه به ظاهر باید عهده دار بخشی از هزینه باشد تنها به ظاهر در این امر مشارکت می کند زیرا که کمتر ایرانیی آماده همکاری با سازمان های جاسوسی برای تحریف تاریخ مرز و بوم خود می باشد!
از موسسات ایرانی حامی ایرانیکا می توان بنیاد " محوی " متعلق " ابوالفتح محوی " و بنیاد مطالعات ایران و عناصر غارتگر بیت المال و بهائی مانند اسکندر ارجمند؛ ثابت پاسال و بخشی از افرادی که عنوان هنرمند را یدک می کشند مانند عارف خواننده آبله گون و شهلا سرشار و انوشیروان روحانی از بهائیان ومطربین و افراد فاسد و منحط رژیم گذشته و از لوس آنجلسی های فعلی نام برد.
***
گردهمائی کانون دوستداران دانشنامه ایرانیکا پانزدهم فوریه ۲۰۰۷(۲۶ بهمن) و با حضور احسان یار شاطر در دبی برگزار می شود. سیمین بهبهانی، عضو کانون نویسندگان و انوشیروان روحانی از کارگزاران موسیقی رژیم پهلوی و عارف خواننده از کسانی که در جنگ تحمیلی فعالیت وسیعی علیه دفاع مقدس داشت از دیگر شرکت کنندگان این همایش بودند. دانشنامه ایرانیکا گسترده ترین اثر معاصری است که در زمینه تاریخ و فرهنگ ایران به روایت و سفارش صهیونیست ها و امریکایی ها گردآوری شده است تا تاریخ ما آنطور که خواسته غرب است نوشته شود.
این مراسم پیرو مراسم سال قبل ایرانیکا که به نام شب " بوعلی " درسوئیس برگزار شد و در آن نیز جریان انوشیروان روحانی و شهلا سرشار برای جمع آوری پول در صحنه بودند. پطرس غالی دبیرکل سابق مصری سازمان ملل به آن مراسم پیام فرستاده بود.


در خرداد ماه سال گذشته انوشیروان روحانی وقتی که ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت تحت کنترل برادرش شهداد قرار گرفته بود، با هدایت غیر قانونی و غیر متعارف شهداد و سخنرانی وی به صحنه می آید وخود نمائی می کند که این موضوع هیچ اعتراضی را از سوی مسئولین تالار وحدت و شورای ارکستر سمفونیک تهران به وجود نمی آورد بلکه این فاجعه با عنوان مهمان ویژه روز سوم چه کسی بود مطرح می گردد!
***
رخنه های فرهنگی
رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا با اشاره به اهمیت بسیار بالای مقوله فرهنگ به عنوان هویت و شاکله معنوی یک ملت و گستره وسیع و تأثیر عمیق آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی فرمودند: " «فرهنگ و هویت یک ملت و سمت و سوی آن» را می توان با استفاده از شاخص های مصداقی همچون عقاید، اخلاق، آداب، رفتارهای فردی و اجتماعی و خَلقیات ملی تشخیص داد.
…اگر ملتی، از نظر شاکله ظاهری، مقبول و پیشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگی و باطنی دچار نابسامانی باشد، ملت ورشکسته ای خواهد بود اما ملتی که از نظر فرهنگی غنی باشد، حتی اگر برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدری است.

ایشان حفظ هویت و شاکله باطنی یک ملت را منوط به برطرف کردن نقایص و اصلاح رخنه های احتمالی در فرهنگ دانستند و تأکید کردند: روشنفکران، نخبگان، علمای دینی، فعالان سیاسی و در رأس همه، حکومت و حاکمان، قطب های تأثیرگذار در فرهنگ ملتها هستند که هم توانایی تقویت فرهنگ و هم زمینه تضعیف و یا انحطاط آن را دارند.
… اگر به شرایط کنونی فرهنگی دنیا دقت شود مشاهده می شود که یک تهاجم عظیم و پیچیده در عرصه فرهنگ در جریان است.
… با تحولات عظیم ارتباطاتی که امروز در دنیا بوجود آمده، جنگ فرهنگی به عرصه ای با ابعاد مختلف و فراگیر و پیچیده تبدیل شده است.
ایشان جبهه استکبار را سردمدار اصلی این جنگ فرهنگی خواندند و افزودند: گستره تهاجم فرهنگیِ جبهه استکبار، همه کشورهای دنیا است اما در این تهاجم مهمترین هدف، نظام جمهوری اسلامی است زیرا نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده و اثبات کرده که در این ایستادگی خود صادق است و توانایی مقابله و پیشرفت را نیز دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رسالتهای فرهنگی انقلاب اسلامی، تأکید کرده اند: راه مقابله با تهاجم فرهنگی جبهه استکبار، گسترش و تعمیق رسالتهای فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه های اخلاقی، رفتارهای فردی و اجتماعی، عقاید و باورهای دینی و مسائل سیاسی است.
***
به نظر می رسد تحویل ارکستر سمفونیک تهران به آقای شهداد روحانی خارج از نظام ارزشی ساختار جامعه و در تلاش برای حساسیت زدائی از باور ها وتحقیر مردم و هنرمندان داخل کشور باشد که کاملا طراحی شده از سوی ساختار های ویژه مرموز هدایت می گردد و شاید به توان به جسارت تهاجمی پیچیده در عرصه فرهنگ دانست که در عرصه رفتار های فردی و اجتماعی و تشکیک درعقاید و باورها دینی و سیاست عرضه می گردد.
آیا وقت آن نرسیده است که شورا های عالی فرهنگ به رصد نکته های کوچک اما بسیار بزرگ در فرهنگ و هنر بپردازند؟ و جامعه را با هنر پاک و هنرمند خردمند غنا بخشند؟